6 789

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили

  • монголия
  • електромобили
  • производство

Новите монголски коли са базирани на малко известни китайски модели

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

За първи път за компанията Bars Motors стана известно в началото на тази година. Това е монголска автомобилна марка, която реши да пусне електромобил, а идеята е да започне производство и на хибрид. "Китаецът" с монголска емблема се нарича MOZO - абревиатура, която в свободен превод означава "Интелигентността на монголския народ". Съвсем скоро след електромобила марката ще започне да произвежда и хибриден модел.

Наивно е обаче да се вярва, че Монголия, която няма никакъв опит в разработването на автомобили, ще успее да проектира електрически автомобил. Следователно моделът, както вече споменахме, е взет наготово от малко известната дори в Китай компания Hengrun Auto, основана през 2014 г. Техният кросоувър Hengrun HRS1 дебютира в Поднебесната империя миналото лято и веднага заинтригува медиите с външния си вид, който е смесица от Beijing BJ40 и Suzuki Jimny . Машината е с дължина 3560 мм, ширина 1610 мм и височина 1705 мм. Междуосието е 2250 мм.

Всъщност MOZO Hero се различава от оригинала само по логото. Електрическият силов тракт не е променен. Той се състои от електромотор с мощност 44 конски сили на задната ос, който ускорява тежащия 1 020 кг електрически автомобил до максималните 102 км/ч. Батерията е с капацитет от 28.2 kWh и позволява изминаване с едно зареждане на до 305 километра по остарялата методология NEDC. Цените започват от 79 милиона тугрика (приблизително 25 000 евро по текущия обменен курс).

И Монголия ни изпревари: Започва производство на електромобили

Но това не са всички изненади, които ни е подготвила младата монголска автомобилна индустрия. Както се оказа, Bars Motors подготвя хибриден кросоувър MOZO E-Vision. Това обаче също не е монголска разработка, защото колата е базирана на модела Zotye T300, а бензиновият двигател е Mitsubishi 4G15 със 112 конски сили.

Bars Motors обаче надграждат, като добавят два електрически мотора към задните колела с обща мощност от 102 к.с., което прави автомобила 4х4. Запасът от мощност все още не е разкрит, но капацитетът на батерията е доста приличен за хибридни модели - 36 kWh. Някои дребни промени са направени и по екстериора. Например, производителят счита за необходимо да инсталира декоративен елемент с изображение на снежен леопард на предните калници.

Въпреки това MOZO E-Vision съществува засега само на официални рендери и все още няма информация за момента на започване на производството. Но цената вече е известна - 129 милиона тугрика (40 000 евро). Bars Motors има малка фабрика, която се нарича първото предприятие, работещо на блокчейн технология. Производственият му капацитет е само 2 500 автомобила годишно.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 13 гласа.

Свързани новини