Желаейки да спести пари, Daimler Truck Corporation обяви намерението си да прехвърли част от производството на автобуси извън Германия. В същото време пресслужбата на EvoBus GmbH, европейското подразделение на Daimler Truck, изрази несъгласие с това решение.
Неговият представител отговори, че всички други производствени обекти на EvoBus, различни от Манхайм и Ной-Улм, не подлежат на обсъждане: „Ние сме единственият производител на автобуси, който прави това директно в Германия. И нашата заявена цел е да го запазим така и в бъдеще.“
 
 
                                     
                                    
Разногласията надхвърлиха рамките на корпорацията и показаха истински проблем не само в региона, но и в цяла Германия. Следователно сега ще бъде необходимо да се търсят социално приемливи решения за служителите на EvoBus с помощта на Борда на директорите на Daimler Truck.
Заложена е и съдбата на няколко хиляди германци и това може да е само началото
Например в завода в Манхайм работят 8 500 души и заводът се счита за един от най-големите работодатели в града. На свой ред 500 души работят под знамето на EvoBus в Ню Улм и за тях новата информация е като отворена рана. Според профсъюза на Daimler Truck служителите в завода в Манхайм са били информирани за плановете за преместване на производството.
Необходимост от намаляване на разходите
Корпорацията обяснява трудното си решение с факта, че производствените разходи наскоро са се увеличили значително, а конкуренцията в същото време се е засилила. И това без да се броят добре познатите проблеми с пандемията от коронавирус, недостигът на полупроводници, нарушените вериги за доставки и т.н.
Говорител на Daimler Truck каза миналата седмица, че до 2030 г. годишните разходи на автобусното подразделение трябва да бъдат намалени с поне 100 милиона евро. За да се постигне тази цел, по-малко превозни средства трябва да се произвеждат в Германия, а производството на автобуси трябва да се установи в Чешката република.
 
 
                                     
                                    
„Възнамеряваме да продължим производството на автобуси в Германия, както и да продължим да работим в нашите обекти в Манхайм и Ной-Улм“, обясни говорителят на корпорацията. „Те трябва да продължат да бъдат „центрове за компетентност за градските и туристически автобуси“.
Томас Хол, управляващ директор на Манхайм, изрази позицията си: „Проектирането и конструирането на каросерии за автобуси е основната задача, която нашата компания изпълнява. И няма да допуснем производството да се пренесе изцяло в чужбина. Нямаме намерение да се предаваме без бой, напротив, готвим се за тежка дискусия в защита на нашите убеждения.”
Политиците също се противопоставят
Изабел Кадемартори, депутат от ГСДП в Бундестага, е ужасена от планираните съкращения на работни места. По време на посещението си във фабриката тя подчерта, че „производството в Германия е от голямо значение и тази уникална характеристика не може да бъде изоставена, защото ако това се случи, този пример може да бъде последван и от други“.
Депутатите от Манхайм Ландтаг Щефан Фулст-Блей и Борис Вайраум (SPD) също остро разкритикуваха плановете на Daimler Truck. Те казаха, че планираното съкращаване на работни места в местната транспортна компания EvoBus може да се счита за „удар в лицето на работниците“: „Управителният съвет на EvoBus, заедно с представителите на работниците, трябва да разработят алтернатива за осигуряване на работни места.
 
 
                                     
                                    
Мелис Секмен, член на Бундестага от Зелените в икономическата комисия, заяви, че е необходимо да се провери дали планираното преместване на автобусното производство наистина ще намали разходите в дългосрочен план. Според г-н Секмен сегашното състояние на завода в Манхайм носи просперитет и перспективи на много хора, заети в производството на автобуси.
Ръководителят на фракцията на ХДС Клаудиус Кранц, пък призовава кмета на Манхайм Петер Курц да преговаря възможно най-скоро с борда на директорите на Daimler Truck за запазване на производството на автобуси в града. „Настоящите кризи в Европа показват колко е важно да имаме ключови индустрии на местно ниво. Досега автобусната секция на Daimler се е възползвала от щампата "Made in Germany" и да се откаже от нея би било голяма грешка.
Възможно е преструкториране на завода
На свой ред експертът от автомобилната индустрия Фердинанд Дуденшофер каза в интервю за кореспондента на Mannheimer Morgen, че заводът в Манхайм има възможност да бъде профилиран за производство на автомобили с нови видове задвижвания. Той, според специалиста, например може да се превърне в "Център за електрически превозни средства" и по този начин да се отдалечи от концепциите за "класическо производство на автобуси, но да се запазят работните места".
EvoBus GmbH е най-големият европейски филиал на Daimler Truck AG. Структурата му включва марки като Mercedes-Benz, Setra, OMNIplus и BusStore. Първите две компании се занимават с проектиране и производство на автобусна техника. Марката OMNIplus се занимава с всичко, което се отнася до поддръжката на машините. От своя страна BusStore продава употребявани автобуси.
Днес компанията е водещ доставчик на пълна гама автобуси както на европейския пазар, така и в световен мащаб. Като част от подразделението Daimler Truck Buses, ние сме не само най-големият в Европа, но и един от водещите световни производители на автобуси. В Германия делът на EvoBus е поне 60%.
Свързани новини
-         
                             Фалит за един от най-големите производители на автобуси в ЕвропаИзвестният белгийски производител на автобуси и ремаркета Vah Hool беше обявен в несъстоятелност. Самата компания обяви приключването на съответната п ...10.04.202433 943 Фалит за един от най-големите производители на автобуси в ЕвропаИзвестният белгийски производител на автобуси и ремаркета Vah Hool беше обявен в несъстоятелност. Самата компания обяви приключването на съответната п ...10.04.202433 943
-         
                             В Германия не знаят какво да правят с украинските колиМинистрите на транспорта и федералните провинции на Германия все още не са успели да се договорят за решение на въпроса с регистрацията на колите с ук ...30.03.202334 557 В Германия не знаят какво да правят с украинските колиМинистрите на транспорта и федералните провинции на Германия все още не са успели да се договорят за решение на въпроса с регистрацията на колите с ук ...30.03.202334 557
-         
                             Нов вид нафта за дизеловите Mercedes-иКъм момента това важи само за моделите V-Klasse и Vito, но се предполага, че ако тези две горива са успешни, те ще могат да захранват и останалите диз ...14.09.202216 594 Нов вид нафта за дизеловите Mercedes-иКъм момента това важи само за моделите V-Klasse и Vito, но се предполага, че ако тези две горива са успешни, те ще могат да захранват и останалите диз ...14.09.202216 594
-         
                             Германия забранява станциите за бързо зареждане на TeslaАвторитетното издание Handelsblatt съобщи, че германското правителство може да забрани работата на станциите за бързо зареждане на електрически превоз ...18.08.202215 673 Германия забранява станциите за бързо зареждане на TeslaАвторитетното издание Handelsblatt съобщи, че германското правителство може да забрани работата на станциите за бързо зареждане на електрически превоз ...18.08.202215 673
-         
                             Първа снимка на най-луксозното SUV на MercedesФактът, че SUV-то Mercdes-Benz EQS, който дебютира тази пролет, ще има особено луксозно изпълнение под марката Maybach, знаехме още от миналата есен б ...08.08.20227 275 Първа снимка на най-луксозното SUV на MercedesФактът, че SUV-то Mercdes-Benz EQS, който дебютира тази пролет, ще има особено луксозно изпълнение под марката Maybach, знаехме още от миналата есен б ...08.08.20227 275
-         
                             Продадоха Mercedes W124 от 80-те за над един милион леваТака този Mercedes, който виждате на снимките се превърна в най-скъпата 124-ка в историята! Това обаче съвсем не е обикновен W124. Става дума за модел ...08.08.202273 048 Продадоха Mercedes W124 от 80-те за над един милион леваТака този Mercedes, който виждате на снимките се превърна в най-скъпата 124-ка в историята! Това обаче съвсем не е обикновен W124. Става дума за модел ...08.08.202273 048
 
            
            
         
                                            