19 808

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

  • бензинова помпа
  • резерва
  • гориво
  • съвети

При нормална работа на автомобила горивната помпа постоянно се охлажда не от горивото в резервоара, а от горивото, преминаващо през нея

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори? - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Всеки шофьор знае, че ако индикаторът за ниско ниво на гориво в резервоара светне на панела, тогава остава малко гориво, което обаче е достатъчно, за да стигнете до бензиностанцията! Лек автомобил може да измине средно още 50-80 км, в зависимост от модела. Някои по-големи коли и всъдеходи на извънградско могат да изминат и до 200 км. По правило това е достатъчно, за да стигнете до бензиностанцията. Днес обаче въпросът е различен: може ли карането на "резерва" наистина да доведе до изгаряне на горивната помпа?

В повечето съвременни автомобили горивната помпа е монтирана на дъното на резервоара. Уредът се поставя в специална вдлъбнатина. Това се прави, за да може да се вземе и последното останало гориво. Върху корпуса на помпата има специална пластмасова чаша, която съдържа сензор за нивото на горивото. Помпата е така конструирана, че да предпазва всмукателя от изсъхване. С други думи, дори най-евтината бензинова помпа в една съвременна кола, представлява доста сложна и добре обмислена система.

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

Може ли тази помпа да изгори от каране с минимум гориво? Всъщност това е изключително малко вероятно. Дори бюджетните бензинови помпи с консумация на ток от 5 ампера трябва да работят на сухо за няколко минути, за да започнат да се нагряват. Първите 2-3 минути помпата ще бъде просто топла. За да изгори, устройството ще трябва доста повече време. При нормална работа на автомобила горивната помпа постоянно се охлажда от горивото.

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

Това просто се случва, противно на популярното погрешно схващане, не поради горивото, което все още е в резервоара, а поради горивото, което преминава през помпата, а също и вследствие на излишното гориво, което помпата връща обратно в резервоара. Така се получава затворена безопасна система: помпата работи, докато двигателят работи, двигателят работи, докато горивото се подава, докато горивото се подава, помпата се охлажда. Веднага след като горивото спре да тече, двигателят ще спре и помпата ще спре да работи и няма опасност от прегряване.

Мръсотията в резервоара е опасна

Каране на

Ако нещо може да навреди на горивната помпа, то това е боклукът, който постепенно се натрупва в резервоара. Тази мръсотия е по-вероятно да влезе в помпата, когато нивото на горивото в резервоара е ниско. Освен това, както всеки друг механизъм, бензиновата помпа постепенно се износва по време на работа. На първо място, ресурсът на колектора, четките и работното колело се изчерпват. За да обобщим, прегряването на горивна помпа чрез каране на "резерва" е почти невъзможно. Като цяло обаче редовното шофиране с минимум гориво не добре за колата, а и за самата помпа.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 34 гласа.

Свързани новини