Тема: Тест драйв

35 578

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

  • тест
  • volkswagen
  • taigo

Моделът Taigo представлява нещо като мини Х6-ица

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Ако някои, когато го видят на живо, ще въздъхнат по този необикновен SUV, други, напротив, ще го сметнат за мини имитация на BMW X6. И в двата случая обаче това е едно уникално предложение, тъй като Volkswagen Taigo е единственият толкова малък купеобразен кросоувър на пазара. А нашият тестови модел, с бензинов двигател с мощ 150 коня, се оказа и много рационален.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Volkswagen Taigo смело се впуска в битка в този сегмент, който с 21% пазарен дял ще го сбъска с ожесточена конкуренция. Но новото VW илзиза с визия, която със сигурност е опортюнистична, но от която VW би било погрешно да се лиши, тъй като Taigo, който е позициониран между T-Cross и T-Roc, е уникално предложение благодарение основно на много модерната си линия. T-Cross, на базата на който е направен Taigo, се представя като доста умерен градски кросоувър, но купеобразният кросоувър може да се похвали с далеч по-динамична линия и спортно ориентиран дизайн.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

В играта за сегментиране на гамата Volkswagen припомня, че техният T-Roc е малко по-просторен и и с повече екстри, особено във версията му 4 Motion, на която, за съжаление, Taigo няма право на 4х4 задвижване. На арената Taigo ще предизвика Peugeot 2008, Renault Captur , Ford Puma или дори Yaris Cross . В допълнение към своята линия и за да се откроява, Taigo разполага с купеобразна каросерия, интересно стандартно оборудване и три двигателя, вариращи от трицилиндров бензинов 95 и 110 к.с. (BVM 6 и DSG7) до четирицилиндров турбо 150 к.с. За нашия тест избрахме най-мощната, при това в изпълнение R-Line.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Екстериор и интериор

Със своята скосена каросерия Volkswagen Taigo предлага уникална форма в сегмента на компактните SUV-то. Под динамичния силует се намира платформата MQB A0 на T-Cross и Polo, като Taigo e е с дължина 4.26 м, 1.75 м широчина и 1.51 м височина. Това го прави малко по-дълъг от T-Cross, но и с 66 мм по-нисък. Въпреки скосения таван в задната част, можем да ви съобщим добри новини по отношение на товарното пространство, защото обемът на багажника е 438 литра, или между 17 и 83 литра по-малко от T-Cross, който, от своя страна, за да увеличи товарното пространство, се възползва от плъзгащата се задна седалка.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

При Taigo такава няма, но задните седалки са сгъваеми в съотношение (2/3-1/3), като по този начин товарният обем може да достигне до впечатляващите 1 222 литра. Що се отнася до комфорта на седящите отзад, то той не е ограничен от споменатия вече скосен таван. Така че модерната и динамична екстериорна линия не е предпоставка за дискомфорт в салона. Отпред Taigo се отличава с LED светлинен подпис, включен в опционните Matrix LED фарове. Отзад, "стоповете" са сдвоени посредством светлинна линия, придаваща екстравагантно излъчване на малкото купеобразно кросоувърче. Цялота визия е модерна и определено със спортно излъчване.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Когато отворим вратата, сме на позната земя, тъй като арматурното табло е идентично с това на новото Polo. От друга страна, ако декорациите по таблото и централната конзола са "лъскави", то останалите, особено корите на вратите разочароват, тъй като твърдите пластмаси "миришат" на икономичност. Captur и 2008 са по-щедри в това отношение.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Двигател и ходови характеристики

Още първият път, когато седнете зад волана, ще се ориентирате в обстановката много лесно. Всички уреди за управление са интуитивни и на очакваните места. По-специално мултифункционалният кожен волан с лостчета за превключване на DSG трансмисията е нещото, с което моделът превъзхожда гореспоменатите френски конкуренти. Отляво се откриват бутоните за круиз контрола, а отдясно тези за персонализиране на арматурното табло, както и достъп до различна информация за шофирането. С други думи почти всичко може да се извършва без да се пуска волана. Що се отнася до останалата част от приборите, то Taigo е оборудван с 10.25 инчов Digital Cockpit Pro, който осигурява ясен изглед на цялата нужна информация за пътуването.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Тя се допълва и от централния сензорен екран на Discover Pro системата, който в нашия случай бе с размер 9.2 инча. Отзивчивостта му е добра и оформлението на различните менюта, макар и скучно, е много рационално. Някои потребители могат да имат проблем единствено със сензорните контроли на климатика. Идеята им да бъдат отделени от централния екран е отлична, но управлението им остава по-малко интуитивно от стандартните въртящи се бутони.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Като цяло обаче атмосферата на борда на новия Taigo е приятна с красива светлина, идваща от панорамния покрив. Задното виждане през централното огледало страда от линията, подобна на купе, но маневрите се подпомагат от камера за заден ход с прилична резолюция и ефективен парктроник. Асистентът за паркиране се предлага като опция, но от наша гледна точка е препоръчителен.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Основното преимущество на Taigo пред конкурентите е мотора и настройките на окачването. На пътя Taigo се управлява много лесно. Намираме шасито и ходовата част за идеално балансирани и откъм стабилност, и откъм мека возия. Като цяло шофирането на Taigo е успокояващо, независимо от вида на пътната настилка. Колата определено е с неутрално поведение. Puma , един от неговите конкуренти, има далеч по-рязко управление, френските конкуренти пък са прекалено меки, докато Taigo разчита на умереност във всяко едно отношение.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

В същото време той не е толкова удобен като Captur, но се адаптира много добре към шофиране в извънградски условия. Имайте предвид, че големият четирицилиндров мотор с мощност 150 к.с., съчетан с кутията DSG7, е пример за плавност и дори излишен запас от тяга. Лекото купе съчетано с този сравнително мощен турбо мотор е най-доброто предложение в този клас. Още нещо, което ни направи впечатление е полуавтономното шофиране, което се активира с бутони, разположени вляво от волана. Възможно е лесно да регулирате скоростта и безопасното разстояние само с две щраквания.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Активирането на системата според нас е много по-интуитивно, отколкото при превозни средства, чието управление представлява дистанционно зад волана. Центрирането в лентата не е най-прецизното или ефективно, но ако го сравняваме с автомобили от високия премиум клас. В своята категория Taigo и тук е с едни гърди пред конкурентите. Препоръчвайки ви по-мощния агрегат, трябва да кажем, че той съвсем не е лаком. Средният разход, който отчете борд компютъра, бе под шест литра. Разумната консумация се подпомага и от плавната роботизирана кутия DSG7. Според нашите изчисления с такъв разход Taigo може да измине над 600 километра с един резервоар, което си е доста прилична автономия за кросоувър от този клас.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Заключение и цени

Ако трябва да обобщим основните преимущества ще кажем, че силните черти на Taigo са динамичен екстериор и същевременно запазен комфорт в салона, качествена сглобка, динамичен двигател със сравнително нисък разход, Android Auto и Apple CarPlay са достъпни безжично, возията е мека, а стабилността - отлична. По отношение на минусите ще кажем, че те са малко, като основният е свързан с по-ниското качество на някои от материалите в салона. Като цяло - тествахме го, хареса ни! А по отношение на цената и на основните въпроси: Скъп ли е или пък не, оставяме да прецените сами.

Тест и БГ цени на най-новия Volkswagen

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 50 гласа.

Свързани новини