Volkswagen представи второто поколение Lamando. Моделът, произвеждан в Китай от 2014 година, за първи път се промени сериозно отвътре и отвън, като получи напълно необичаен външен вид за немската марка и още по-спортен имидж.
Също така колата промени типа на каросерията, премести се на нова платформа и придоби префикса L към името. Lamando L ще продължи да се произвежда в мощностите на съвместното предприятие SAIC-Volkswagen и към момента ще се продава само в Китай.

След като смени поколението, седанът Lamando се превърна в лифтбек с наклонен покрив и придоби агресивно „лице“, нехарактерно за Volkswagen, с широка радиаторна решетка и оптика, близка до електрическите автомобили от серията ID. Друга особеност на „втория“ Lamando са вратите без рамка.
Лифтбекът се е преместил към модулната архитектура MQB Evo, която споделя с Golf и Octavia, с окачване McPherson отпред и многолостово задно окачване. По дължина моделът е нараснал със 169 милиметра - до 4 784 милиметра, но изостава от китайския Arteon, който е с дължина от 4 866 милиметра.

Широчината и височината на Lamando L са съответно 1831 и 1469 милиметра, а размерите на джантите варират от 16 до 18 цола. В салона има още едно необичайно решение за глобалния Volkswagen - единичен клъстер от мултимедийна система и цифрово табло.
Списъкът с оборудване включва още люк, електрически предни седалки, адаптивен круиз контрол, прожекционен екран и камера за задно виждане. Под капака няма промени: четиривратата версия се задвижва от същия 1.4-литров TSI двигател с компресор и с мощност 148 конски сили, съчетан със седем-лентов DSG „робот“.

Впоследствие гамата на Lamando L може да бъде попълнена с по-мощна версия с двулитров двигател. Продажбите в Китай ще стартират едва през пролетта, но предварителната цена вече е разкрита - базовата ще бъде 149 900 юана, или 20 500 евро по текущия обменен курс.
Ще припомним, че в началото на януари Китай премахна всички ограничения за инвестиции на чуждестранни производители в местната автомобилна индустрия, въведени още през 1994 г. Те позволяваха на чужденците да организират производството на автомобили в Китай само в рамките на съвместни предприятия с местни компании, като делът на чуждестранното участие не можеше да надвишава 50 процента.

Свързани новини
-
Знаете ли, че този стар микробус VW разполага с мощност от... 558 коняРазказваме ви за една забележителна, но много нестандартна тунинг разработка, дело на берлинското ателие TH-Automobiles. Именно тези специалисти, при ...06.02.20228 918
-
VW се призна за виновенVolkswagen ще плати на щата Охайо, САЩ, 3.5 милиона долара обезщетение във връзка с прословутия скандал Дизелгейт от 2015 г., който продължава да хвър ...27.01.20229 751
-
Нов вид нафта спасява германските дизелиVolkswagen планира да намали въглеродния отпечатък на своя автопарк в Европа с 40% до 2030 г. Поради това компанията все повече се фокусира върху изця ...24.01.202264 880
-
Volkswagen връща e-Up! в Европа и у насВече повече от година електрическото мини VW e-Up! не се предлага за продажба, но това не го направи по-малко популярно. Хората купуват употребявани а ...21.01.20225 697
-
Volkswagen пуска нова "особено бърза кола"Volkswagen пусна тийзър, който показва силуета на мистериозен модел, който прилича на наточен Golf. Картината е придружена от надпис „Ние старти ...18.01.20224 228
-
Цена над (у нас под) 100 000 лв. за най-мощния VW Golf комбиНовият Golf R Variant е най-мощната и динамична комби версия на Volkswagen Golf в историята на марката. Разполагащият с максимална мощност от 235 кВт ...30.09.20219 398