15 980

Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да се превърне в катастрофа

  • toyota
  • хибриди
  • електромобили
  • акио тойода

Стратегията за постигане на неутралност на CO₂ трябва да бъде по-мека и по-гъвкава, смята Акио Тойода

Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да се превърне в катастрофа - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Изпълнителният директор на Toyota Акио Тойода отново говори негативно за световната тенденция на електрификация, съобщава Automotive News. Този път речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места. "За да го избегнете, трябва да следвате еко-тенденциите по-обмислено: например да се съсредоточите върху хибридите като връзка между автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили."

Висшият мениджър вижда два варианта за развитие за японската автомобилна индустрия: в първия случай електрическите автомобили се произвеждат само за износ, във втория тяхното производство е напълно спряно. По-рано Тойода отново критикува "шума" около подобни автомобили и предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк в страната бъде прехвърлен на батерии.

Според него пътят към намаляване на емисиите на CO₂ трябва да се изчислява отделно за всяка страна, като се вземат предвид особеностите на местната автомобилна индустрия и технологиите. Така директорът на Toyota реагира на новата политика на американските власти, според която американците ще бъдат насърчавани да купуват напълно „зелени“ автомобили. Това ще се отрази в негативен план както за Toyota, така и на Honda, които продават хибридни автомобили в чужбина.

Бензоелектрическите модели вече са голяма крачка към неутралитет на CO₂, сигурен е Тойода. Те са по-евтини и могат успешно да се продават в страни, където все още няма инфраструктура за електрически превозни средства. Освен това хибридите непрекъснато се развиват и стават „по-чисти“. В допълнение, хибридите, като преходен етап между двигатели с вътрешно горене и електромобили, ще помогнат за смекчаване на удара по икономиките на различни страни - включително Япония.

Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила. „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“, завършва изказването си Тойода.

Въпреки силните критики към електрическите автомобили, Toyota се опитва да бъде в крак с другите производители. По -рано през септември стана известно, че японците са инвестирали повече от 13 милиарда долара в разработването и производството на батерии, което трябва да осигури на компанията конкурентни обеми на производство до 2030 г.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 36 гласа.

Свързани новини