Skoda представи четвъртото поколение компактен хечбек Fabia, който получи по-мощни двигатели и увеличи размера си. Автомобилът получи и по-мощни двигатели, модерни електронни системи и мултимедия, а също така вече е по-голям по размер в сравнение с предшественика си.

Четвъртата Skoda Fabia е построена на платформата MQB-A0, която е в основата на други субкомпактни модели на концерна Volkswagen, включително Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Audi A1. Дължината на новата Fabia e 4 108 мм, което е със 111 мм повече от jdpr kd предшественика, а размерът на междуосието е нараснал с 94 мм - до 2 564 мм.

Обемът на багажното отделение се е увеличил с 50 литра до 380 литра, а при сгънати задни седалки полезното товарно пространство ще се увеличи до 1 190 литра. От Skoda заявиха, че новата Fabia се е превърнала в автомобила с най-доброто аеродинамично представяне в своя клас: коефициентът на съпротивление е намалял от 0,32 на 0,28 в сравнение с хечбека от трето поколение.

Част от това подобрение е постигнато благодарение на активната клапа на радиатора в долния въздухозаборник на предната броня. В салона на Skoda Fabia се вече има отделен мултимедиен сензорен дисплей, който ще се предлага в две версии: с диагонал 6,8 и 9,2 инча. Освен това за първи път за този модел ще се предлага 10,25-инчов виртуален инструментален клъстер като опция.

Списъкът с наличните електронни „асистенти“ включва адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата и асистент за паркиране. Общо за колата са осигурени почти 50 различни полезни решения от линията Simply Clever, включително допълнително отделение за кредитни карти и монети в централния тунел, подвижен държач за чаши, сенник за панорамен покрив, както и USB-C порт в салонното огледало...

Двигателната линия на новата Skoda Fabia включва два 1.0-литрови атмосферни трицилиндрови бензинови агрегата с мощност 65 и 80 конски сили. В допълнение има избор от два турбодвигателя с един и същ обем, които са с мощност 95 и 110 сили. Двигателите с мощност от 65 до 80 сили работят съвместно с петстепенна механична скоростна кутия, а по-мощните разполагат с избор от шестстепенна "механика" или "робот" DSG с два съединителя.

В горната част на линията е 1,5-литров турбо четирицилиндров мотор, развиващ 150 к.с. и 250 Нм максимален въртящ момент, който работи само с роботизираната DSG трансмисия. Такъв автомобил е способен да ускори до 100 за 7,9 секунди, а максималната му скорост е 225 км в час.

Свързани новини
-
Skoda Slavia заменя RapidТърговското наименование Skoda Slavia се свързва в Европа с уникален модел, създаден от специализанти от училището на Skoda. Моделът е позициониран ка ...14.09.202115 530
-
Ето какви са цените на новата Skoda Fabia в БългарияНовата Skoda Fabia бе представена пред широката публика преди няколко месеца, като четвъртото поколение на модела. Автомобилът вече е по-голям, предла ...16.08.202144 440
-
Skoda стартира производството на новата FabiaЧешката марка Skoda започна масово производство на четвърто поколение компактен хечбек Fabia в завода в Млада Болеслав. Според пресслужбата на компани ...13.07.202112 384
-
Полицаите в Нова Зеландия също ще карат SkodaSkoda е чест избор за патрулен автомобил в Европа и дори България е част от тази статистика, заедно с още поне 30 страни. Изглежда, че марката е предп ...10.05.20216 638
-
Ето как ще изглежда новата "наточена" FabiaЧетвъртото поколение на Skoda Fabia бе представено преди едва няколко дни, като в сравнение с предшественика си можем да видим, че хечбекът е пораснал ...10.05.20216 713
-
Тествахме новата Skoda Enyaq (вижте и цените ѝ у нас)Колко е важна Skoda Enyaq за чешката марка, питаме един от ръководните кадри на представителя на марката у нас, докато ни подават ключа преди пробното ...06.05.202137 454