Съдейки по публикациите в интернет пространството, вниманието на българите миналата седмица беше приковано към президентските избори в САЩ. Сега всеки развълнуван от изборния процес може да си поеме дъх: вече е ясно, че четиридесет и шестият президент на САЩ ще бъде кандидатът от Демократическата партия Джоузеф Байдън. Ние пък решихме да погледнем на политика от традиционния за нас ъгъл. Оказва се, че Байдън очевидно не е безразличен към автомобилите - например, той е собственик на култов Chevrolet Corvette повече от половин век и дори участва с любимата си спортна кола за предизборната си кампания. Опитахме се да съберем всички известни подробности от своеобразната му автомобилна биографията.

Разбира се, беше безполезно да търсим колите на Байдън на уебсайта на Демократическата партия: в крайна сметка политик не трябва да говори за коли с избиратели! Най-пълният източник на информация за пристрастяването на новия президент към автомобилите е едно интервюто, дадено за Car and Driver през 2011 г., докато беше вицепрезидент в администрацията на Барак Обама. В него политикът говори за баща си Джоузеф Байдън-старши: „Той управлява дилърска мрежа за автомобили в Делауеър в продължение на 34 години. Търгуваха основно с продукти на General Motors, но се занимаваха и с Chrysler.

Баща ми постоянно се прибираше от работа с различни коли. Спомням си дипломирането си, когато ми беше позволено да взема от салона почти нов Chryler 300D с едва 7000 мили пробег “, споделя спомените си политикът. Става въпрос за двувратата модификация от легендарната поредица 300, произвеждаща се от 1955 до 1965. Всички тези коли имат мощен двигател V8 Hemi и индекс, състоящ се от цифрата 300 и буквата - от B до L. Chryler 300D, за която Байдън говори, е пуснат през 1958. Под капака му е Hemi FirePower (както бяха наречени Hemi моторите от първото поколение). 6.4-литровият V8 с два четирикамерни карбуратора развива 375 конски сили, което прави Chrysler 300D един от най-бързите автомобили за времето си. По време на състезанията на езерото Bonneville автомобилът развива 250 км/ч.

"След това си купих Plymouth от 1952 г.", казва Байдън в същото интервю. И продължава с описанието - „карамелено червен кабриолет с разделено предно стъкло“ - факт е, че през 1952 г. Plymouth произвежда всъщност само една кола. Тя е почти петметрова с обозначението P-23, а в зависимост от нивото на оборудване, се нарича Concord, Cambridge или Cranbrook. От тях кабриолетът се предлагаше само за най-скъпата версия - Plymouth Cranbrook. Всички автомобили от това семейство са оборудвани с довоенния 3.6-литров шестак с мощност от само 97 конски сили.

Байдън споменава и един Chevroelt от 1956 г. - съвсем небрежно. Но в същото интервю политикът признава, че винаги е предпочитал кабриолети. Така че, следвайки последователността си, той избера Chevrolet Bel Air. През 1956 г. във вариант кабриолет се предлага само този модел. Под капака на тези машини може да има или 3.9-литров шестцилиндров мотор от предвоенното семейство Blue Flame с мощност 140 конски сили, или нов Small-block V8 4.3 с капацитет от 162 до 205 конски сили (в зависимост от модификацията). При трансмисиите изборът е между тристепенна ръчна скоростна кутия или автомат Powerglide.

Байдън също има афинитет и към европейската екзотика. В колежа той си купува Mercedes-Benz 190 SL с пробег от 100 хиляди мили (160 хиляди километра - бел. Ред.). Елегантният роудстър тогава е сравнително бюджетно предложение в гамата на Mercedes-Benz. Стилът в духа на скъпия суперавтомобил 300 SL е съчетан с четирицилиндровия двигател от седана W120. Двигателят е с обем 1.9 литра, като за родстера мощността му е увеличена до 120 конски сили. Споменът на Байдън за тази кола обаче не е от най-добрите: "Двата карбуратора на Solex никога не работеха нормално."

А най-обичаната и ценена кола в живота на Джо Байдън е кабриота Chevrolet Corvette от 1967 г., получен от баща му като сватбен подарък. Този Corvette, боядисан в тъмнозелен цвят Goodwood Greene, все още е способен да ви изправи на нокти - 5.4-литровият V8 Small Block двигател развива мощност от 350 конски сили, както в най-добрите си години.
Свързани новини
-
Класифицирани документи и Corvette: Ще има ли проблеми за Байдън?Белият дом призна извличането на две партиди класифицирани документи от времето на Джо Байдън като вицепрезидент, една от личния му кабинет и друга от ...13.01.20234 701
-
Собственици на Chevrolet Corvette отказват да преминат на електричествоСобствениците на Chevrolet Corvette бяха помолени от General Motors да попълнят анкета с редица въпроси за това какво мислят за електрически задвижващ ...06.12.20213 689
-
Джо Байдън се зае да оправя автомобилната индустрияПрезидентът Джо Байдън обеща да увеличи производствения капацитет на микрочипове, но поясни, че са възможни проблеми с доставките, тъй като американск ...06.06.20213 510
-
Любимата кола на новия президент на САЩ (ВИДЕО)Встъпването в длъжност на Джо Байдън е водещата новина вчера и днес. Големи надежди се възлагат на новоизбрания президент както в САЩ, така и по света ...21.01.202123 157
-
Съединените щати на Tesla или какво означава победата на Байдън за автомобилостроенето?Идването на власт на представител на Демократическата партия на САЩ може значително да повлияе на цялата световна автомобилна индустрия. Джо Байдън от ...10.11.20207 716
-
Автомобилите на Джо Байдън (ЧАСТ II)ЧАСТ I Байдън не се колебае често да хвали и новите модели Corvette и цялата американска автомобилна индустрия - особено след като синдикатът на ав ...09.11.202018 299