Тема: Тест драйв

28 820

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

  • citroen
  • c5 aircross
  • хибрид
  • тест
  • ситроен
Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100 - 1
Снимки: mobile.bg
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Париж, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Явяващ се като брат, но не близнак на Peugeot 3008 и Opel Grandland X, най-голямото SUV на Citroen, носещо обозначението C5 Aircross, се радва на доста голям интерес в Европа. От появата си на пазара през 2017 година моделът е продаден в тираж от повече от 250 000 бройки. Именно тези данни веднага го изкараха на подиума на най-продаваните SUV-та във Франция, точно зад Peugeot 3008, също прясно преминал към хибридизация. Двата модела споделят своята платформа и много технически елементи, така че беше логично и C5 Aircross от своя страна да се възползва от електрификацията. Това вече е факт, а първите тестове "Шевроните" организираха в предградията на Париж, където бе и наш екип. Ето и впечатленията ни.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

C5 Aircross е изградил известността си с оригиналния си дизайн, неподражаемия си комфорт и преди всичко семейните си предимства, които са доста близо до тези на минивановете. Колата е доста по-практична и различна от горепосочените си братя, така че не е странно и защо Citroën следва различен път, когато става въпрос за конфигуриране на иновацията по хибридизация. Французите са решили, че С5 Aircross ще се предлага само с "разумно" ниво на мощност. Целта е да се предоставят на клиентите всички предимства на хибридизацията без жертви.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

По този начин огромното пространство отзад, модулността с 3-те независими и плъзгащи се задни седалки (малко тесни) и рекордният обем на багажника (600 литра) са запазени въпреки монтирането на батерия. Единствената жертва, направена от марката, е незначителното намаляване със седем литра на резервоара за гориво, което, както стана ясно след теста, който направихме, няма никакво влияние върху автономния пробег на автомобила.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Що се отнася до интериора, промените спрямо стандартния C5 Aircross са малко. Качеството е налице, комфортът също, като за последното основна роля играят два фактора - големите и меки седалки и различното окачване. Едно от най-големите достойнства на този автомобил е именно окачването и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери и с прогресивни характеристики. Т.нар. Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при хибрида и работи в крайните положения - сгъване и разгъване на амортисьорите, което прави ударите от неравности почти неусетни за пътниците. С други думи возията на C5 Aircross е мека. И докато при стандартните версии с ДВГ на C5 Aircross от това неминуемо се увеличава кренът в завоите, когато те се взимат с по-висока скорост, тук по-ниският център на тежестта, който се постига заради разположените в пода батерии, намалява накланянето, като същевременно оставя возията свръхкомфортна.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Другият основен плюс на новия хибрид е изключително ниският разход на гориво. Хибридният силов тракт се състои от четирицилиндров бензинов двигател с компресор 1.6 Puretech с мощност 180 к.с. и електрически мотор с мощност 80 кВт (110 к.с.), разположен над осемстепенната автоматична скоростна кутия. Последният се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 13,2 кВтч, поставена, както вече споменахме, под пода. Общо максималната системна мощност достига 225 к.с., а въртящият момент - 360 Нм, което е напълно достатъчно за една доста прилична динамика на най-големия Citroen. И докато динамиката е много добра, но не и свръхвпечатляваща, разходът на гориво е.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Мястото на водача и контролните уреди са идентични с тези на класическата версия, но има два нови бутона. Първият, поставен до скоростната кутия, управлява различните режими на шофиране (хибриден, електрически и спортен). Вторият бутон е в подножието на мултимедийния екран и позволява преглеждането на енергийните потоци, консумацията и пестенето на батерията. По този начин при желание може да се използва 100% електрически режим. Например при попадане в зона с ограничен трафик.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Маршрутът на теста в покрайнините на френската столица беше съставен предимно от градски и второстепенни извънградски пътища. Решихме да проведем част от теста в изцяло „хибриден“ режим, този, който ще се използва в повечето случаи. Тук електрониката се грижи за всичко и бордовият компютър ви казва каква енергия се използва в реално време. Удобно настанени в големите меки седалки от програмата „Advanced Comfort“, ние потеглихме в катедралната тишина. Превозното средство ви кани да шофирате плавно, тихо и удобно. Когато класическият двигател с вътрешно горене се събуди, защото е необходим въртящ момент (или батерията е изтощена), шумът в купето не се увеличава осезаемо. С други думи шумоизолацията е на много високо ниво.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Иначе, независимо в какъв режим се движите, електрониката много точно изчислява необходимата мощност, за да се чувствате уверени във всички ситуации (изпреварване, дълго ускорение и т.н.). Електрическата енергия предлага преди всичко максимален въртящ момент от 360 Нм, който е наличен моментално. И така стигаме до разхода на гориво. Макар французите да казват, че той е малко под два литра бензин, това не е съвсем така, но пък и не са излъгали с много. За отсечка от 165 километра, когато засичахме разхода, смесвайки различни пътни профили, при температура на околната среда от 22 ° C и без да практикуваме еко шофиране, постигнахме среден разход на гориво от 2.9 л/100 км и изминахме 66% от времето в режим на нулеви емисии.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Това според нас е един отличен резултат, който може да се подобри и благодарение на наличието на режим В на скоростния лост, регенериращ батериите при повдигане на крака от педала на газта. Дори и когато батериите са с минимален заряд, ако използвате този режим, C5 Aircross ще показва по-нисък разход от дизелова малолитражка. След като батериите се изтощиха напълно, консумацията стана малко по-висока от тази на класическия Puretech 180, поради наднорменото тегло на акумулаторите. Тогава разходът е около 6/100 км, което също е отличен разход за бензиново SUV с мощност 180 к.с.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

В 100% електрически режим хибридът C5 Aircross предлага обхват от 55 км според хомологационния цикъл WLTP, като това е напълно постижимо и в реални условия - изпробвахме го. Имайте предвид, че електрическият режим може да действа самостоятелно до 135 км/ч. При тази скорост обаче автономността се топи като сняг на силно слънце.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Що се отнася до зареждането, ако имате т.нар. wall box, времето за напълване на батерията е два часа. Ако обаче не желаете да инвестирате в допълнителното зарядно устройство от 7.4 кВт (струва около €300), ще са ви необходими седем часа с използване на класически битов контакт. Люкът за зареждане с ток е разположен на левия заден калник на автомобила.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

C5 Aircross е един от малкото хибридни "джипки", поддържащи много високо ниво на комфорт. Недостатък за нас се явява фактът, че задвижването е само на предния мост, но французите заявиха, че 74% от закупените в Европа такива автомобили са само с предно предаване. Другият минус е свързан с по-високата цена и липсата на облекчения за подобни автомобили в нашата страна. Въпреки това колата е свръхикономична, предлага доста комфорт както в салона, така и чрез меката си возия, и определено дава заявка за добър избор сред все по-налагащите се хибридни кросоувъри.

Тествахме най-големия Citroen, който харчи под 3/100

Поставете оценка:
Оценка 4 от 36 гласа.

Свързани новини