Тема: Тест драйв

3 410

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

  • citroen
  • c5
  • aircross
  • тест

C5 Aircross един от най-комфортните автомобили, при това идва у нас с доста атрактивни цени

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Citroën C5 Aircross винаги е бил антитезата на агресивния SUV – истински „диван на колела“, който поставя благоденствието на пътниците над спортните амбиции. С новото си поколение, френският флагман затвърждава тази философия, като добавя пълна гама от електрифицирани задвижвания.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Прекарахме достатъчно време зад волана на хибридната версия, за да разберем дали този футуристичен комфорт успява да запази авангардния дух на марката. От Traction Avant до 2CV, Citroën винаги е знаел къде се намира, и сега, новият C5 Aircross не прави изключение: той е създаден за комфорт, а не за състезания.

Екстериор

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

C5 Aircross (2025) е свеж и различен от скучния стил, който доминира в сегмента. Дизайнерите са били насърчени да търсят вдъхновение в продуктовия дизайн, а не в автомобилния, и резултатът е уникален.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Предницата е солидна и модерна, но истинският авангард се крие отзад. Уникалните задни LED светлинни клъстери, наподобяващи остриета, не са просто естетика – те са и функционални! От марката твърдят, че тези елементи добавят и 30 километра към реалния пробег на електрическите модели при движение с висока скорост.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Не знаем дали е така, но наистина изглеждат впечатляващо. Освен това във външния вид има и скрити препратки, като една от тях е задният панел, който е носталгична препратка към стария Citroën BX.

Интериор

Вътрешността на новия C5 Aircross е впечатляваща и е проектирана като зона за релакс. Таблото е обгръщащо, покрито с плат, и е вдъхновено от дивани, докато вентилационните отвори са стилизирани като саундбар система.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Минус тук се явява по-твърдата и евтина пластмаса, която е доста видна на места. но всичко това е с цел оптимална крайна цена. Иначе седалките са основният акцент в салона. Луксът Advanced Comfort е красиво подплатен и именно те са основният стълб на комфорта. Предлагат се опции с отопление, охлаждане и функции за масаж.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Сензорният екран на инфоразвлекателната система се слива с централната конзола в елегантен „водопад“. А за да се разчисти визуално кабината и да се премахнат разсейващите елементи, поставките за чаши са скрити в пространство под конзолата.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Но ще кажем още веднъж. Въпреки луксозното усещане, икономиите на разходи са очевидни: Освен евтината пластмаса на места по арматурата, бутоните на волана са евтини на допир, а пластмасовите вентилационни отвори изглеждат крехки.

Двигатели и ходови характеристики

C5 Aircross е наличен с пълна гама за задвижване – от мек хибрид до Plug-in Hybrid и чист EV (изцяло електрическа версия). Ние ще наблегнем на мекия хибрид, който имахме възможността да тестваме. Тествахме версията със 145 коня, идващи от 1.2-литров бензинов трицилиндров мотор и електродвигател, който подпомага основният ДВГ.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Колата не е динамична, но е комфортна, а при спокойно шофиране липса на тяга почти не се усеща. Освен това този силов тракт е доста икономичен, като средният разход след нашия двудневен тест - градско, но основно извънградско с включени магистрали, отчете разход под 7 литра на 100 километра.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

С други думи тази кола е направена за спокойно шофиране и всичко е насочено към комфорт, а не към динамика. Това с още по-голяма сила важи и за окачването. Ако търсите хирургическа прецизност в завиването, Citroën C5 Aircross не е за вас. Но пък комфортът е Цар: Возията е изключително мека, като поради тази причина автомобилът се накланя в завоите повече от болшинството преки конкуренти, но както вече споделихме - това е цената за несравнимия комфорт.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

С лудо-интелигентното окачване – до което малцина, освен Rolls-Royce, могат да се доближат – колата буквално абсорбира неравностите. И дори хибридната версия се усеща доста стабилна.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Един от малкото сериозни недостатъци е шумът в купето при магистрална скорост, което предполага, че Citroën са спестили от звукоизолация и акустично стъкло. Това е и единственият пропуск, особено за автомобил, ориентиран към комфорта.

Заключение и цени

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Въпреки някоите недостатъци, и тази кола, както е в най-добрите традиции на Citroën, представлява кросоувър с леки недостатъци, но който е много лесен за харесване. Много място за цялото семейство (дори възрастните се чувстват просторно отзад), широка гама от задвижвания и атрактивен, интересен дизайн отвътре и отвън.

Що се отнася до конкуренцията, то французите обръщат внимание на Kia Spartage, Opel Grandland, Renault Austral, както и на доста награждаваните у нас аналози от Skoda. Но след теста, който направихме, нашето мнение е, че новия C5 Aircross е много по-интересен (особено от "шкодите") и е уникален избор, предлагайки несравним комфорт и присъщия френски авангардизъм при това на доста атрактивна цена. А какви точно са цените на новия френски флагман ви предлагаме да видите директно от официалната ценова листа на модела.

Тествахме новия флагман на Citroen. Вижте и колко струва у нас

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини