1 137

Множество технологични и управленски фактори са предизвикали железопътната катастрофа в Северна Гърция

  • гърция
  • влакова катастрофа
  • влак
  • железопътен транспорт

Докладът включва предложения с незабавни, краткосрочни и средносрочни мерки за подобряване функционалността и безопасността на железниците, като много от тези предложения вече са изпълнени от министерството

Множество технологични и управленски фактори са предизвикали железопътната катастрофа в Северна Гърция  - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА
Анатоли Стайков Анатоли Стайков Автор във Fakti.bg

Железопътната катастрофа в прохода Темпе в Гърция от 28 февруари, при която загинаха 57 души, се дължи на множество технологични и управленски фактори според доклад на гръцкото Министерство на транспорта, предаде АНА-МПА, цитирана от БТА.

Докладът е съставен от специализирана комисия за 43 дни и е с размер 228 страници. В него се анализират подробно обстоятелствата на произшествието, разглежда се регулаторната рамка на железниците и нейните недостатъци.

Във връзка с произшествието са констатирани сериозни нарушения на действащия в Гърция Общ регламент за движението, а във връзка с организационните аспекти на железницата – системни пропуски, много от които са с дългогодишен характер, заяви министърът на транспорта в Гърция Йоргос Герапетритис.

Докладът включва предложения с незабавни, краткосрочни и средносрочни мерки за подобряване функционалността и безопасността на железниците, като много от тези предложения вече са изпълнени от министерството или са в процес на разработване.

През нощта на 28 февруари пътнически и товарен влак се сблъскаха челно, след като изминаха няколко километра по един и същи коловоз на главната железопътна линия в страната, свързваща Атина и Солун. Повечето от жертвите бяха студенти, връщащи се в университетския град Солун. Това шокира страната и предизвика множество гневни протести срещу гръцкото правителство.

Първоначално гръцкият министър-председател Кириакос Мицотакис заяви, че причина за този най-тежък инцидент в историята на страната е „човешка грешка“, а след това посочи, че всъщност причината се крие в неизправности по железопътната мрежа.

Дежурният в съдбовната нощ ръководител на движението незабавно призна отговорността си и беше задържан, след като му беше повдигнато обвинение. За инцидента бяха обвинени и железопътен инспектор, както и двама други ръководители на движението.

В доклада се посочва, че условията за назначаване на дежурния ръководител на движението не са били спазени и че той не е имал необходимия опит и възраст.

Съставителите на доклада подчертават, че той няма за цел да вменява отговорност, което е задача на гръцките компетентни съдебни органи, които вече работят в тази насока.

Гърция
Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ , Новини Великобритания , Новини Германия , Новини Италия , Новини Русия , Новини Франция , Новини Испания , Новини Украйна , Новини Белгия , Новини Китай , Новини Сирия , Новини Сърбия , Новини Бразилия , Новини Австралия , Новини Япония , Новини Швейцария , Новини Северна Македония , Новини Турция , Новини Полша , Новини Румъния , Новини Иран (Ислямска Република) , Новини Австрия , Новини Нидерландия , Новини Северна Корея , Новини Всички държави , Новини Унгария , Новини Канада , Новини Литва , Новини Индия , Новини Мексико , Новини Южна Корея , Новини Хърватия , Новини Норвегия , Новини Дания , Новини Финландия , Новини Ирландия , Новини Аржентина , Новини Дубай , Новини Португалия , Новини Словакия , Новини Беларус , Новини Латвия , Новини Естония , Новини Словения , Новини Чехия , Новини Швеция , Новини Ирак , Новини Афганистан , Новини Албания