2 363

Криза на щанда! Британците останаха и без салати

  • салата
  • великобритания
  • зеленчуци
  • домати

Супермаркетите трудно успяват да отговорят на търсенето на домати и чушки, като продажбите, отчетено според единица продукт, са спаднали със съответно 17,6 процента и 16,8 на сто

Криза на щанда! Британците останаха и без салати  - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА
Анатоли Стайков Анатоли Стайков Автор във Fakti.bg

Липсата на редица пресни продукти се е отразила негативно върху продажбите на супермаркетите във Великобритания през февруари, сочат браншови данни, цитирани от Ройтерс. В страната напоследък се усеща сериозен недостиг на свежи продукти като домати, краставици и чушки, информира БТА.

Проблемите с доставките, появили се заради слабите реколти в Южна Европа и Северна Африка след нетипичното време, бяха изострени от факта, че британски и нидерландски фермери са засадили по-малко насаждения в парници заради високите цени на енергията.

Пазарният лидер "Теско" (Tesco), както и веригите супермаркети "Асда" (Asda), "Морисънс" (Morrisons), "Алди" (Aldi), "Лидл" (Lidl) наложиха ограничения върху броя продукти за салата, които клиентите могат да купуват наведнъж. Правителството предупреди, че недостигът може да продължи до края на март.

Компанията за пазарни проучвания Ен Ай Кю (NIQ), известна по-рано като "Нилсен Ай Кю" (NielsenIQ) отчита, че общата стойност на продажбите в категорията "пресни продукти" е нараснала едва с 1,1 процента за четирите седмици, докато обемът на продажбите е спаднал с 5,4 процента.

Супермаркетите трудно успяват да отговорят на търсенето на домати и чушки, като продажбите, отчетено според единица продукт, са спаднали със съответно 17,6 процента и 16,8 процента.

Стойността на продажбите на марули и краставици обаче е нараснала съответно с 13,7 процента и 31,8 процента въпреки ограничената наличност.

Общите продажби на бакалски стоки са се увеличили с 11,1 процента през четирите отчетни седмици, което прикрива намаляването на обема с отчитане на инфлацията.

Ен Ай Кю отчита също, че германските вериги "Алди" (Aldi) и "Лидл" (Lidl) продължават да увеличават пазарния си дял, като продажбите им са се увеличили със съответно 25,6 процента и 21,1 процента за 12-те седмици до 25 февруари, отчасти благодарение на откриването на нови магазини.

Великобритания
Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 14 гласа.

Свързани новини

Новини по държави:
Новини САЩ , Новини Германия , Новини Италия , Новини Русия , Новини Франция , Новини Испания , Новини Гърция , Новини Украйна , Новини Белгия , Новини Китай , Новини Сирия , Новини Сърбия , Новини Бразилия , Новини Австралия , Новини Япония , Новини Швейцария , Новини Северна Македония , Новини Турция , Новини Полша , Новини Румъния , Новини Иран (Ислямска Република) , Новини Австрия , Новини Нидерландия , Новини Северна Корея , Новини Всички държави , Новини Унгария , Новини Канада , Новини Литва , Новини Индия , Новини Мексико , Новини Южна Корея , Новини Хърватия , Новини Норвегия , Новини Дания , Новини Финландия , Новини Ирландия , Новини Аржентина , Новини Дубай , Новини Португалия , Новини Словакия , Новини Беларус , Новини Латвия , Новини Естония , Новини Словения , Новини Чехия , Новини Швеция , Новини Ирак , Новини Афганистан , Новини Албания