1 856

ЕК помага на учителите при използването на цифрови технологии

  • ек
  • ес
  • учители
  • ученици
  • цифрови технологии
  • училища
  • инструмент
  • обучение

Инструментът може да помогне на учителите да оценят своите цифрови умения и да разберат в кои области се нуждаят от допълнително обучение

ЕК помага на учителите при използването на цифрови технологии - 1
Снимка: Shutterstock
Денис Джамбазов Денис Джамбазов Автор във Fakti.bg

По повод Международния ден на учителя ЕК стартира нов онлайн инструмент, който дава възможност на преподавателите да анализират начина, по който използват цифровите технологии в своите учебни дейности. Чрез поредица от въпроси инструментът SELFIEforTEACHERS може да помогне на учителите да оценят своите цифрови умения и да разберат в кои области се нуждаят от допълнително обучение и подкрепа. В Любляна комисарят по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел и министърът на образованието, науката и спорта на Словения Симона Кустец представиха официално инструмента.

Комисар Габриел заяви: "Учителите вършат невероятна работа и искам да използвам Международния ден на учителя, за да им благодаря. Цифровите технологии могат да доведат до нови методи на учене и преподаване и дори могат да се окажат по-приобщаващи и по-подходящи за обучение на „цифровото поколение“. Инструментът ще даде възможност на учителите да направят снимка, „селфи“, на това как използват технологиите в момента и да получат съвети за подобряване на уменията си. За Европейската комисия е важно да подпомага учителите в техните усилия за учене през целия живот". За момента инструментът е достъпен на английски, френски, немски и словенски език. През следващите седмици ще станат налични версии на всички останали официални езици на ЕС.

Как функционира новият инструмент?

Всеки учител в начално или средно училище може да се регистрира, за да използва инструмента. След това той трябва да отговори на поредица от въпроси за начина, по който използва технологии в шест различни области:

- преподаване и учене

- намиране, използване и създаване на цифрови ресурси

- персонализиране на ученето и ангажиране на учениците с практическо обучение

- оценка и обратна връзка от учениците

- комуникация и сътрудничество с учениците, семействата и колегите

- развитие на цифровите умения на учениците.

След това учителите получават генериран автоматично доклад със своите резултати (от „начинаещ“ до „новатор“) и с предложения как да подобрят уменията си. Използването на инструмента може да бъде добра първа стъпка за определяне на силните страни и на областите, в които е необходимо по-нататъшно професионално развитие и подкрепа. Всички учители, които завършат самооценката си, могат да получат удостоверение и цифрова значка. Учителите могат да използват инструмента самостоятелно или като част от екип, например заедно с група учители в своето училище или с екип от учители по същия предмет в своя регион или държава. Това може да помогне за планирането в дадено училище, мрежа от училища, институция за подготовка на учители или местен образователен орган.

Всички отговори в рамките на SELFIEforTEACHERS са анонимни и не се споделят лични данни. Данните не са предназначени за оценка на работата на учителите, а за подпомагане на преподавателите да научат как могат ефективно да използват технологиите в своята работа и да насърчават развитието на цифрови умения сред своите ученици. Тази пролет пилотната версия на SELFIEforTEACHERS бе тествана от над 4 000 учители в пет държави: Естония, Ирландия, Италия, Литва и Португалия. Отзивите бяха положителни и учителите изразиха мнение, че инструментът е много полезен и подходящ за тях. Комисията работи върху разработването на ресурси и помощни материали за учителите, включително споделяне на практики от преподаватели, които са използвали инструмента в своето професионално обучение.

Финансиран по програма „Еразъм+“, инструментът SELFIEforTEACHERS е разработен от Комисията в сътрудничество с министерства на образованието и експерти от цяла Европа. SELFIEforTEACHERS се основава на Европейската рамка за компетентност в областта на цифровите технологии на обучителите, в която са определени различните цифрови умения, от които преподавателите все повече се нуждаят. В рамката са включени 22 компетентности в шест области с шест нива на умения — от начинаещи до пионери.

SELFIEforTEACHERS е едно от 13-те действия по плана за действие в областта на цифровото образование, който има за цел да се подпомогне адаптирането на образователните системи в Европа към промените в цифровите технологии. Една от основните цели на плана за действие е да се подкрепи ефективното използване на технологиите за преподаване и учене. В това отношение е много важно да се даде възможност на преподавателите да използват технологиите в практиката си. Училищата могат да използват новия инструмент в комбинация с инструмента SELFIE за цялостно планиране в областта на цифровите технологии. Инструментът SELFIE, който от създаването си преди три години е използван от над 1,7 милиона потребители в повече от 13 000 училища в 82 държави, е насочен към цялото училище. Новият инструмент SELFIEforTEACHERS дава възможност за задълбочаване на цифровите умения на персонала. Резултатите могат да се използват за определяне и приоритизиране на областите, в които са необходими допълнително обучение и подкрепа.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини