Mercedes-Benz постигна забележителен успех в тестването на технологии за твърдотелни батерии. Сериен модел Mercedes-Benz EQS, оборудван с такъв тип батерия, измина 1205 км от Щутгарт, Германия, до Малмьо, Швеция, без нито едно спиране за зареждане. Това постижение доказва, че технологията е готова да работи в реални условия, а не само в лабораторна среда. Автомобилът дори подобри предишния рекорд на Vision EQXX по маршрута Щутгарт-Силвърстоун с три километра и пристигна в Малмьо с остатъчен пробег от 137 километра.
Това пътуване е част от обширна програма за валидиране на технологията за твърдотелни батерии на Mercedes-Benz. Освен дигитални симулации и тестове в специализирани съоръжения в Щутгарт-Унтертюркхайм и Зинделфинген, компанията подлага автомобила и батерията на изпитания в реални условия на обществени пътища. Целта е да се оцени общата производителност на автомобила в различни климатични зони и профили на маршрутите, както и да се ускори пътят към серийно производство. Маршрутът от Щутгарт до Малмьо, следващ магистралите A7 и E20, е изчислен с помощта на системата Electric Intelligence, която отчита топографията, трафика, температурата на околната среда и енергийните нужди.
Системата с твърдотелни батерии е разработена в тясно сътрудничество с Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), центърът за Формула 1 на Mercedes-Benz Group. Използваните литиево-метални клетки са предоставени от американския производител Factorial Energy и са базирани на тяхната FEST (Factorial Electrolyte System Technology).
За да се справят с промените в обема, типични за тази технология, твърдотелната батерия е оборудвана с пневматични задвижващи механизми. Тези механизми осигуряват необходимото контактно налягане върху клетките по време на зареждане и разреждане, което гарантира безупречната работа на батерията във времето. Полезното енергийно съдържание на батерията е увеличено с 25%, като същевременно теглото и размерът ѝ остават сравними със стандартната батерия на EQS. Подобрената ефективност е постигната и чрез пасивно охлаждане с въздушен поток.
Това рекордно постижение подчертава огромния потенциал на твърдотелните батерии за бъдещите електрически автомобили и утвърждава Mercedes-Benz като лидер в разработката на технологии за електромобилност.
Свързани новини
-
Mercedes тихомълком пенсионира Night View AssistMercedes-Benz, марката, която дълги години бе синоним на инженерна изтънченост и въвеждането на нови стандарти за безопасност, е предприела тиха, но з ...15.10.20255 120 -
Пробив в разработването на твърдотелни батерииКитайската академия на науките (КАН) обяви сериозен пробив в разработката на твърдотелни литиеви батерии, което може да се окаже ключов момент за бъде ...10.10.20253 214 -
Революцията вече започна: Още от тази година Mercedes-ите ще са с твърдотелни батерииКитайският производител Farasis Energy, в който Mercedes-Benz инвестира през 2020 г., официално потвърди, че е готов да започне пилотно производство и ...24.09.202515 507 -
Най-голямата продуктова офанзива в историята си или какво планира Mercedes за бъдещетоГерманската компания Mercedes-Benz очерта визията си за следващите няколко години. По-конкретно, компанията възнамерява да пусне на пазара повече от 4 ...15.09.20252 266 -
Юсеин Болт: Не смятам, че скоро някой може да подобри рекорда миЮсейн Болт, чийто световен рекорд от 9.58 секунди на 100 метра остава неподобрен вече 16 години, смята, че е можел да пробяга дистанцията за 9.42 секу ...11.09.20251 622 -
Mercedes вече тества твърдотелни батерииНай-желаната технология в батериите за електрически превозни средства — твърдотелните батерии — може би ще се появи по-рано от очакваното. ...30.07.20252 955