Mercedes-Benz постигна забележителен успех в тестването на технологии за твърдотелни батерии. Сериен модел Mercedes-Benz EQS, оборудван с такъв тип батерия, измина 1205 км от Щутгарт, Германия, до Малмьо, Швеция, без нито едно спиране за зареждане. Това постижение доказва, че технологията е готова да работи в реални условия, а не само в лабораторна среда. Автомобилът дори подобри предишния рекорд на Vision EQXX по маршрута Щутгарт-Силвърстоун с три километра и пристигна в Малмьо с остатъчен пробег от 137 километра.
Това пътуване е част от обширна програма за валидиране на технологията за твърдотелни батерии на Mercedes-Benz. Освен дигитални симулации и тестове в специализирани съоръжения в Щутгарт-Унтертюркхайм и Зинделфинген, компанията подлага автомобила и батерията на изпитания в реални условия на обществени пътища. Целта е да се оцени общата производителност на автомобила в различни климатични зони и профили на маршрутите, както и да се ускори пътят към серийно производство. Маршрутът от Щутгарт до Малмьо, следващ магистралите A7 и E20, е изчислен с помощта на системата Electric Intelligence, която отчита топографията, трафика, температурата на околната среда и енергийните нужди.

Системата с твърдотелни батерии е разработена в тясно сътрудничество с Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), центърът за Формула 1 на Mercedes-Benz Group. Използваните литиево-метални клетки са предоставени от американския производител Factorial Energy и са базирани на тяхната FEST (Factorial Electrolyte System Technology).

За да се справят с промените в обема, типични за тази технология, твърдотелната батерия е оборудвана с пневматични задвижващи механизми. Тези механизми осигуряват необходимото контактно налягане върху клетките по време на зареждане и разреждане, което гарантира безупречната работа на батерията във времето. Полезното енергийно съдържание на батерията е увеличено с 25%, като същевременно теглото и размерът ѝ остават сравними със стандартната батерия на EQS. Подобрената ефективност е постигната и чрез пасивно охлаждане с въздушен поток.

Това рекордно постижение подчертава огромния потенциал на твърдотелните батерии за бъдещите електрически автомобили и утвърждава Mercedes-Benz като лидер в разработката на технологии за електромобилност.
Свързани новини
-
Mercedes-AMG GT XX: Електромобилът, който обиколи Земята за седмицаВместо да показва само цифри и статистики, компанията разказа история за издръжливост, като изпрати своя електрически седан Mercedes-AMG GT XX на мара ...02.09.20252 633
-
Mercedes е готов с нов мощен ДВГ, отговарящ на euro 7Mercedes-Benz е принуден да адаптира своите мощни двигатели към строгия екологичен стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през юли 2027 година. ...02.09.20254 170
-
Знаете ли какво е Mercedes-Benz Air-Balance?Докато повечето производители се фокусират върху видимото - дизайн, технологии и конски сили, някои иновации остават скрити, но имат огромно влияние в ...22.08.20251 841
-
Шефът на Mercedes: Забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ ще доведе до колапс на европейския автомобилен пазарВъв време, когато бъдещето на автомобилната индустрия изглежда изцяло електрическо, главният изпълнителен директор на Mercedes, Ола Калениус, отправи ...12.08.20259 962
-
Mercedes вече тества твърдотелни батерииНай-желаната технология в батериите за електрически превозни средства — твърдотелните батерии — може би ще се появи по-рано от очакваното. ...30.07.20252 688