Последното инженерно чудо на Bugatti, Tourbillon, не е просто хиперкола, определена от колосалния си V16 двигател и сложната механична изработка. Тя е и пионер в революционния подход към аудио системите в автомобилите, като изцяло се отказва от конвенционалните високоговорители в полза на гениална система, която превръща самата структура на автомобила в устройство, излъчващо звук.
В основата на тази иновация е приложението на пиезоелектричната технология. Както наскоро разкри Мате Римац, главен изпълнителен директор на Bugatti Rimac, в хърватския център за развитие на компанията, карбоновата монокок конструкция на Tourbillon служи като основен акустичен преобразувател. Вместо тежки магнити, малки пиезоелектрични елементи са стратегически закрепени към шасито, като вибрират самата карбонова обвивка, за да генерират звукови вълни. По същество, невероятно твърдото и леко шаси на Tourbillon служи и като колосална, висококачествена мембрана на високоговорител.
Тази методология предлага явни предимства пред традиционните дизайни на високоговорители. Въпреки че са ефективни, тези магнитни компоненти добавят значително тегло. Пиезоелектричните кристали, от друга страна, произвеждат механични вибрации, когато се приложи електрически сигнал, като работят с много по-малка маса.
„Повярвайте ми, качеството на звука в тази кола е в друга вселена в сравнение с Chiron“, заяви Мате Римац, подчертавайки производителността на системата. „Така спестихме тегло, пространство и подобрихме качеството на звука.“ Това смело твърдение подчертава тройната полза от иновативното аудио решение на Bugatti: по-леко превозно средство, повече вътрешен обем и превъзходно звуково преживяване.