Три години след първоначалното си представяне като цялостна операционна система за автомобили, амбициозната обновена версия на CarPlay на Apple, сега наричана CarPlay Ultra, се сблъсква с неочаквана съпротива от страна на големите автомобилни производители. Въпреки ранните обещания за пускане на пазара през 2024 година, 2025-та настъпи с само един обявен автомобил, Aston Martin, в който е интегриран значително подобреният софтуер.
Нов доклад на Financial Times, предаден от Ars Technica, показва значителна промяна в плановете на няколко известни автомобилни производители, които Apple първоначално беше посочила като партньори за CarPlay Ultra. Марки като Mercedes-Benz, Audi, Polestar и Volvo вече не продължават с ангажиментите си да интегрират системата.
Тази очевидна нежелание от страна на автомобилните производители произтича от фундаментално несъгласие по отношение на контрола. Екраните на автомобилите са се превърнали в основния интерфейс в съвременните автомобили, представлявайки критична точка на контакт с потребителите и разрастваща се възможност за монетизация чрез различни услуги и абонаменти. Производителите все повече се колебаят да отстъпят значителен контрол над тези ценни дигитални пространства на технологичен гигант от трета страна. Това настроение е илюстрирано от по-крайното решение на General Motors да премахне напълно CarPlay и Android Auto в полза на собствената си инфоразвлекателна система.
Въпреки това, не всички автомобилни производители се въздържат от предлагането на избор на потребителите. Porsche все още възнамерява да включи CarPlay Ultra в бъдещите си модели. Освен това, Kia, Hyundai и Genesis, макар и да не са част от първоначалното съобщение на Apple, според информациите са потвърдили плановете си да интегрират технологията.
Крайният успех на CarPlay Ultra все още може да зависи от потребителското търсене. Ако високо интегрираното и богато на функции преживяване се окаже достатъчно популярно сред купувачите на автомобили, автомобилните производители, които в момента се въздържат, може да се окажат без друг избор, освен да го приемат. Apple вече заема доминираща позиция в инфоразвлекателния сектор със стандартния си CarPlay, а силното обществено желание за CarPlay Ultra може да затвърди още повече лидерската му позиция.