Meta обяви интегрирането на реклами в WhatsApp, което бележи значителна еволюция в модела на монетизация на платформата за съобщения. Новите рекламни позиции ще се появяват изключително в раздела „Актуализации“, който е централизиран хъб за функциите „Канали“ и „Статус“ и понастоящем привлича ежедневно 1,5 милиарда потребители от цял свят.
В допълнение към тези нови рекламни единици, WhatsApp ще въведе и „Абонаменти за канали“ – отделен източник на приходи, който позволява на потребителите да плащат месечна такса за ексклузивно съдържание от избраните от тях канали.
Meta твърди, че чрез ограничаването на тези нови източници на приходи до раздела „Актуализации“ – отделен от личните разговори – основното преживяване при личните комуникации ще остане непроменено. Тази стратегия има за цел да гарантира, че потребителите, които използват WhatsApp предимно за директни чатове с приятели и семейство, няма да забележат „никаква промяна“ в преживяването си.
По отношение на използването на данни за таргетиране на реклами, Meta е очертала своите протоколи, като е подчертала гаранциите за поверителност. Основното криптиране от край до край на платформата за лични съобщения, обаждания и статуси ще остане непроменено. За реклами, WhatsApp ще използва анонимни данни като географско местоположение, езикови предпочитания, следвани канали и ангажираност на потребителите с рекламно съдържание. За потребителите, които са свързали WhatsApp с Meta Accounts Center, рекламните предпочитания и свързаните данни от цялата им по-широка Meta екосистема също ще влияят на таргетирането. Важно е, че Meta се ангажира да не споделя телефонните номера на потребителите с рекламодателите и повторно потвърждава, че личното съдържание на чатовете, метаданните от разговорите или принадлежността към групи няма да се използват за целите на таргетирането на реклами. Тази нова рамка за монетизация е планирана за постепенно внедряване, като се очаква да бъде приложена през следващите месеци.