1 183

Световната автомобилна индустрия е изправена пред излишен производствен капацитет

  • ли шифу
  • geely
  • пренасищане на пазара

Ли Шуфу демонстрира сдържана реакция към рисковете от пренасищане на пазара

Световната автомобилна индустрия е изправена пред излишен производствен капацитет - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Шефът на Geely, Ли Шуфу, направи интересно изявление относно ситуацията в световната автомобилна индустрия. Според него индустрията се е сблъскала със сериозен проблем - пренасищане на производствените мощности, което е довело до намаляване на ефективността и риск от прекомерна конкуренция. В тази връзка Geely е взела стратегическо решение да се въздържи от изграждането на нови заводи, както и от разширяване на производството на съществуващи обекти.

Geely Holding Group притежава редица известни автомобилни марки, включително Geely Auto, Zeekr и шведската Volvo Cars. Въпреки обширното си международно портфолио, Geely предприема предпазлив подход към мащабирането, особено на фона на все по-ожесточената конкуренция на вътрешния пазар в Китай. Изявлението на Ли Шуфу дойде на фона на продължаващата ценова война между китайските автомобилни производители, която принуждава много компании да се разширяват в чужбина, за да поддържат рентабилност.

Докато конкурентите на Geely, включително BYD, Chery Auto и Great Wall Motor, вече реализират мащабни проекти за изграждане на фабрики извън Китай, Geely избира различен път. По-специално, компанията обяви планове за използване на съществуващите производствени мощности на френската компания Renault в Бразилия. Според плана, китайската корпорация ще получи и миноритарен дял в бразилското подразделение на Renault. Този ход позволява на Geely да се утвърди на стратегически важния латиноамерикански пазар, без да харчи значителни ресурси за създаване на нова инфраструктура от нулата.

Междувременно, през април, Ройтерс, позовавайки се на собствени източници , съобщи , че китайските регулатори са преустановили процеса на официално одобрение на тази сделка. Представители на Geely обаче публично заявиха, че сътрудничеството с Renault в Бразилия се развива успешно и засега компанията не е коментирала евентуални промени в регулаторния подход от страна на Пекин.

Това изявление на Ли Шуфу демонстрира не само сдържана реакция към рисковете от пренасищане на пазара, но и стратегическа визия, в която Geely се опитва да избегне прекомерни инвестиции в обстоятелства, когато пазарът става все по-нестабилен. Според наблюдатели, избраният курс демонстрира прагматизма на китайската компания, която вместо количествен растеж се фокусира върху ефективността, сътрудничеството с глобалните играчи и адаптирането към промените в международната среда.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Свързани новини