Според главния изпълнителен директор Петер Бош в интервю за Automobilwoche Cariad, софтуерното подразделение на Volkswagen Group, което преди това изпитваше затруднения, сега е в значително по-силна позиция, отколкото преди една година. Подразделението, което бе критикувано за забавените пускания на ключови електромобили като Porsche Macan и Audi Q6 E-Tron и натрупа над 7,5 млрд. долара оперативни загуби при близо 3,5 млрд. долара приходи за три години, изглежда се възстановява.
За ранните собственици на Volkswagen ID.3 и ID.4 Cariad беше синоним на забавени и бъгави инфоразвлекателни системи. Бош обаче твърди, че софтуерът в тези автомобили е значително подобрен и Cariad като цяло е преодолял първоначалните си предизвикателства. „Когато се заемеш със задача, за която всички знаят, че е трудна, не я изпълняваш, очаквайки постоянни аплодисменти“, отбелязва Бош. „Но ние го направихме. Автомобилите са тук, разходите бяха значително намалени и ние открихме нови технологични възможности.“
След назначаването си за главен изпълнителен директор на Cariad през 2023 година. Петер Бош, преди това главен изпълнителен директор на Bentley, се фокусира върху агресивни мерки за намаляване на разходите и, което е изключително важно, върху намаляване на прекомерната зависимост на подразделението от външни доставчици. Тази година Cariad ще извърши съкращения, които ще засегнат 1600 служители. Едновременно с това подразделението на Volkswagen Group активно набира нови таланти, за да интернализира възможно най-голяма част от разработването на кодове. „При софтуера, с неговите бързи цикли на разработка, трябва да работим директно върху кода“, обяснява Бош. „Нашите служители познават, пишат, разбират и променят кода - дори чрез актуализации по въздуха.“
Съществена стратегическа промяна за Cariad е изоставянето на предишния подход към автомобилния софтуер, който е „универсален“. Сега усилията за разработване, проектиране и производство са локализирани, за да се отговори по-добре на специфичните регионални потребителски очаквания и регулаторни изисквания. Например в Китай разработката е изцяло местна, докато в Северна Америка операциите на Cariad се осъществяват предимно от служители на Rivian, които произлизат от съвместното предприятие на Volkswagen Group с калифорнийския стартъп за електрически превозни средства.
Понастоящем Cariad дава приоритет на облачната инфраструктура, усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS) и инфотейнмънта - целенасочен подход, който е довел до значително намаляване на разходите. Бош твърди: „Сега сме значително по-евтини на автомобил в облака от конкуренцията“.
В перспектива Cariad разработва и по-усъвършенствани системи за автоматизирано шофиране и се стреми към по-кратки цикли на разработка. Макар че амбициозната софтуерна платформа за автономно шофиране на подразделението, способна да достигне ниво 4, е отложена за края на десетилетието, Cariad си сътрудничи с няколко глобални партньори, включително китайските Xpeng и Horizon Robotics, както и Rivian и Bosch, за да ускори разработването на други високоавтоматизирани системи за шофиране.