Смарт часовниците и смарт гривните набират все по-голяма популярност като през първото тримесечие на тази година доставките им са нараснали с 13% на годишна база и са достигнали общо 46,6 милиона броя. Последният пазарен анализ на Canalys, който обхваща както смарт гривни, така и смарт часовници, определя Xiaomi като безспорен световен лидер.
Xiaomi достави зашеметяващите 8,7 милиона носими устройства, осигурявайки си 19% пазарен дял. Това впечатляващо представяне представлява значителен 44% годишен ръст на доставките за марката. Canalys приписва този скок на стратегическото обновяване на основните серии Smart Band и Watch на Xiaomi, както и на въвеждането на по-бюджетни продукти под марката Redmi. По-специално Redmi Band 5 беше изтъкнат като един от най-продаваните носими устройства през този период, което показва силния апетит на потребителите за достъпни, но богати на функции устройства.
Apple си осигури второто място на пазара с приблизително 7,6 милиона доставки, което означава 16% пазарен дял. Huawei следва плътно на трето място, доставяйки 7,1 милиона устройства и заемайки 15% пазарен дял, подкрепен от силното търсене на популярните устройства от сериите Watch GT и Watch Fit. Samsung се класира на четвърто място, доставяйки 4,9 млн. устройства за носене и получавайки 11% пазарен дял, благодарение на силния растеж на развиващите се пазари. Garmin допълни челната петица с 1,8 млн. доставки и 4% пазарен дял, подчертавайки постоянното си присъствие в специализираните сегменти и сегмента на ентусиастите.