Honda представи ново поколение водородни горивни клетки, което се нарича Next Generation Fuel Cell Module и е два пъти по-мощно и с 50% по-евтино за производство. Иновативният модул развива мощност 150 kW, което е почти два пъти повече от предишната версия (78 kW), създадена съвместно с General Motors.
Технологични подобрения и ключови характеристики:
Повишена мощност: 150 kW срещу 78 kW в предишната версия.
Разширен обхват на изходното напрежение: 450-850 V, осигуряващ съвместимост с 800-волтови електрически превозни средства и хибридни платформи.
Повишена ефективност: Коефициентът на ефективност (EFC) се увеличава от 56.8% на 59.8%, което позволява по-енергийно ефективно използване на гориво.
По-компактни размери: Обемът на модула е намален от 557 на 300 литра, което значително опростява интегрирането в превозни средства от различни класове.
Плътност на мощността: Увеличена от 0.14 на 0.50 kW/L, значителен пробив в технологията на горивните клетки.
Издръжливост: Животът на горивната клетка е увеличен с 66%, което я прави по-надеждна и рентабилна за търговска употреба.

Honda планира да започне масово производство на новите горивни клетки през 2027 година. Въпреки че компанията все още не е разкрила кои модели ще получат иновативното задвижване, експерти предполагат, че технологията ще се прилага в бъдещите водородни седани, SUV-та и търговски превозни средства. Honda също планира да разшири използването на тези модули за стационарни енергийни решения и тежкотоварни превозни средства.

Новата технология превръща Honda в един от лидерите в разработването на водородни системи, проправяйки пътя за масова електрификация с помощта на екологично чисти енергийни източници.