4 056

Старото отново е на мода – физическите бутони се завръщат в автомобилите

  • vw
  • volkswagen
  • id.2
  • бутони
  • сензорен екран

Volkswagen дава началото

Старото отново е на мода – физическите бутони се завръщат в автомобилите - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Автомобилният пейзаж е свидетел на забележителна промяна, на тих бунт срещу господството на сензорните екрани. След като години наред основните функции на автомобила бяха скрити в дигиталните дълбини на информационно-развлекателните системи, производителите постепенно отчитат нарастващия хор от оплаквания както на автомобилните журналисти, така и на обикновените шофьори. Основният аргумент, че преместването на важни контроли в менютата на сензорните екрани намалява безопасността на водача и цялостното потребителско изживяване, най-накрая набира сила.

Volkswagen, който някога беше твърд привърженик на минималистичния интериор, ориентиран към сензорни бутони, се превърна в ярък пример за тази променяща се философия. Андреас Миндт, ръководител на дизайна на компанията, публично призна, че предишният подход на марката, характеризиращ се с панели със сензорна обратна връзка и сензорни екрани, е бил грешна стъпка. Това признание е знак за значително отклонение от тенденцията, която даваше приоритет на елегантния дизайн пред удобството за потребителя.

Предстоящият модел ID.2all ще постави началото на този обрат, като ще разполага със специални физически бутони за пет важни функции: регулиране на силата на звука, индивидуален климатичен контрол за водача и пътника, скорост на вентилатора и аварийни светлини. Миндт подчерта, че това завръщане към осезаемия контрол ще бъде основен принцип във всички бъдещи модели на Volkswagen, което е ясен ангажимент за коригиране на миналите дизайнерски решения. Освен това марката възстановява физическите бутони на волана, предоставяйки на водачите обратна връзка и интуитивен контрол, които тъчпадове просто не могат да възпроизведат.

Тази промяна не е единствено в отговор на недоволството на потребителите. Регулаторният натиск, по-специално предстоящите оценки за безопасност на Euro NCAP, също играе важна роля. От 2026 г. автомобилите, в които липсват физически бутони за управление на основни функции за безопасност, като клаксон, чистачки, мигачи, аварийни светлини и SOS функция, ще бъдат санкционирани в оценките за безопасност. Тази промяна в нормативната уредба подчертава нарастващото признаване на опасностите за безопасността, свързани с разсейването при шофиране - проблем, който се изостря от сложните интерфейси на сензорните екрани.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 28 гласа.

Свързани новини