Tatra прекрати производството на своя най-известен модел камион, T815. На 25 февруари, последният екземпляр на знаменития камион слезе от поточната линия в чешкия град Копжибница. Това съобщава сайтът Auto.cz.
Финалната блойка бе Tatra T815-2 Terra с удължена кабина с четири врати. Скоро този камион ще се превърне в специално превозно средство за чешките пожарникари, но за съжаление повече бройки от него няма да се правят.

Tatra T815 е модел с дълъг живот, тъй като се произвежда от януари 1983 година. Произведени са общо 158 065 камиона. Много от тези камиони се озоваха в България и все още могат да се видят по нашите пътища.
Дизайнът на камиона е доста нетипичен, но познат за Tatra. Основата на Tatra 815 е опорна рама. Дълго време моделът беше оборудван изключително с дизелови двигатели с въздушно охлаждане, но по-късно моделите получиха дизелови двигатели Cummins, Deutz и MTU с течно охлаждане.
В продължение на 42 години камионът Tatra T815 получава голям брой различни версии и е търпи множество модернизации. Създадени са и състезателни версии на модела, с които Карел Лопре печели шест пъти прочутото рали Париж-Дакар.
В допълнение трябва да отбележим, че много военно оборудване е създадено на шасито на Tatra T815, което също се използва във въоръжените сили на доста държави.
