Genesis представи иновативна технология за отопление на предното стъкло, която осигурява значително по-бързо отопление с по-малко консумация на енергия. Това постижение може значително да промени подхода към комфорта и енергийната ефективност в автомобилната индустрия, особено в сегмента на електрическите превозни средства.
За разлика от традиционните системи, които използват жици, вградени в стъклото, новата разработка на Genesis се основава на 20 слоя прозрачно метализирано покритие. Това иновативно покритие провежда ток и загрява стъклото с помощта на 48-волтова електрическа система, която е стандартна за съвременните електрически автомобили. Този дизайн не само подобрява функционалността, но също така помага за намаляване на теглото на автомобила и оптимизиране на използването на енергия.

Резултатите от тестовете, проведени при екстремна температура от -18 градуса по Целзий на моделите Electrified GV70 и GV60, потвърдиха ефективността на технологията. Предното стъкло се изчиства от лед само за 5 минути, докато на традиционните системи им отнема до 15 минути. В същото време консумацията на енергия е намалена с 10%, което е значително предимство за електрическите превозни средства, където всеки процент енергия е важен за пробега.

В допълнение, метализираното покритие има допълнителни предимства. Може да блокира до 60% от слънчевата енергия, което намалява нагряването на интериора през лятото. Според Genesis това спомага за намаляване на температурата в автомобила с 19-21 градуса, което подобрява комфорта на пътниците и намалява натоварването на климатичната система. Липсата на видими нагревателни проводници също така осигурява по-добра видимост за водача и разширява възможностите за интегриране на технологии като прожекционни дисплеи и добавена реалност.

Въпреки че Genesis все още не е обявил официално пускането на тази технология в масово производство, нейният потенциал е очевиден. Подобни разработки отговарят на общата тенденция в индустрията, насочена към енергийна ефективност и удобство за потребителите. Например, по-рано General Motors също регистрира патент за подобна система, което показва активното развитие на тази посока сред водещите производители на автомобили.
Свързани новини
-
Експерт обяснява защо не трябва да потегляте със студен двигател през зиматаВ студено време не трябва да карате колата без да загреете двигателят предварително, тъй като това може да доведе до повреда. За това предупреждава ръ ...13.02.202551 164
-
500 евро на месец, ако се откажете от колата си и се качите на градски транспортВъв Виена започва безпрецедентна кампания за насърчаване на собствениците на автомобили да преминат към обществен транспорт. Жителите на австрийската ...11.02.20259 259
-
Елементарен и евтин начин да предотвратите полепването на сняг по вътрешността на калницитеАвтомобилен експерт от списанието Za Rulem разказва за няколко интересни метода, с които може да се предотврати полепването на сняг по вътрешната стра ...17.01.202517 158
-
Най-безполезните системи за подпомагане на водачаДо такова заключение стигат германски експерти, позовавайки се на данни от проучванията на ADAC. "Когато говорим за опции, които шофьорите могат ...22.12.20248 309
-
Защо е опасно сами да полирате колатаПолирането на купето е полезна процедура, която придава на автомобила оригиналния му блясък, премахвайки следите от употреба. Например, чрез тази проц ...21.12.20245 745
-
Автоматична скоростна кутия - как да я използвате правилно, за да удължите живота ѝ, особено през зиматаСъвременните „автоматици“ могат да бъдат класифицирани в три основни вида - „класически“, където ролята на съединителя се изпъ ...20.12.202449 106