Както в случая с домакинските уреди , всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват. Ето и кои са те.
Интервали за смяна на масло в двигателя

Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 хиляди км. Експертите обаче смятат, че най-оптималният интервал за подмяна на техническата смазочна течност е да се преодолеят не повече от 10 хиляди км или това да се прави веднъж годишно, в случай на по-неактивна работа на колата.
Интервали за смяна на масло в трансмисията

Колкото и да е странно, но има такива марки автомобили, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия. Говорим и за автоматици, и за механични трансмисии. Експертите обаче казват, че маслото в скоростните кутии не може да служи вечно. Следователно средно трябва да сменя маслото на всеки 50 хиляди км пробег.
Загряване на двигателя през зимата

Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на потенциалните купувачи на техните автомобили. В резултат на това те препоръчват да не се загрява мотора на място през зимата. По този начин всъщност можете по-бързо да загреете двигателя, както и да спестите време. Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като ресурсът на частите на двигателя бързо намалява.
Оригинални резервни части

Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили ще трябва да направят това, докато колата е в гаранция. В противен случай тя става невалидна. След края на гаранционния период обаче няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части в брандирани пакети с логото на марката. Основното е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто надплащат за опаковката.
В заключение, заслужава да се отбележи, че всички автомобилни марки се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези автомобили ще бъдат продадени или на други собственици, или ще останат притежание на същия, но съдбата на остарелите превозни средства вече няма да тревожи автомобилните производители.
Свързани новини
-
iPhone 15 вече ще се зарежда безжично в автомобилите без проблемApple се готви да пусне iOS 17.2 и сред поправките, обявени в него, е намерено решение на проблемите с безжичното зареждане на iPhone, които изпитват ...07.12.20232 359
-
Шест тайни функции, които (може би) никога не сте подозирали, че колата ви имаВъпреки че може да си мислите, че познавате колата много добре, лесно може да пропуснете някои ключови екстри. Не са малко шофьорите, които остават из ...16.05.202374 026
-
Дешифриране на VIN кода на автомобила или как да четете обозначениятаVIN-код (Vehicle Identification Number) е идентификационен номер на превозно средство, състоящ се от комбинация от цифрови и буквени символи. Кодът е ...31.03.202380 740
-
Струва ли си почистването на двигателя с водород?Добре известен факт е, че от изгарянето на бензин, дизел или газ се образуват въглеродни отлагания по стените на цилиндровия блок, буталата и клапанит ...08.03.20238 546
-
Шумоизолация на автомобила: Как правилно да я направимКаквото и да казват продавачите на автомобили, на каквито и проучвания и експерименти да се позовават, шумът в купето не е добродетел, а сериозен недо ...03.03.202314 979
-
Пишман шофьор получи шофьорска книжка от... 58-ия опит!Жител на полския град Лодз успя да издържи успешно изпита за шофьорска книжка от... 58-ия опит, съобщава Dziennik Łódzki. Въпросният новоизпече ...22.02.20234 883