6 673

Атмосферен V8 или турбо шестак: Кой е по-икономичен и по-мощен?

  • v8
  • атмосферен двигател
  • шестцилиндров турбо мотор

Новият редови шестцилиндров мотор Hurricane се оказва едновременно мощен и по-икономичен

Атмосферен V8 или турбо шестак: Кой е по-икономичен и по-мощен? - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Отговор на този въпрос ни дава американската агенция за опазване на околната среда (EPA), която публикува оценки за икономия на гориво за новия Jeep Grand Wagoneer, оборудван с трилитров шестак Hurricane с турбокомпресор. Оказа се, че атмосферният V8 Hemi, който бе заменен от новия шектцилиндров мотор е по-ненаситен от неговия наследник - разходът на гориво в комбинирания цикъл се различава с 1.85 литра на 100 километра.

По отношение на мощността 6.4-литровият V8 също отстъпва: съотношението е 477 конски сили към 517 в полза на шестцилиндровия агрегат. В момента джипове Jeep Grand Wagoneer се предлагат както със стария 6.4-литров атмосферен Hemi V8 (477 к.с., 617 Нм), така и с новия трилитров шестцилиндров турбо двигател Hurricane (517 к.с., 678 Нм).

Според резултатите от теста се оказа, че типът задвижване не влияе на разхода на гориво в комбинирания цикъл, въпреки че SUV-тата със задно задвижване с V8 Hemi са малко по-икономични, но само на магистрала, а Grand Wagoneer с турбо двигателя при всички конфигурации на задвижването е по-икономичен. В градския цикъл флагманът на Jeep със задвижване на всички колела с V8 двигател харчи 18.1 литра, а с турбо шестак - 16.8 литра.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Свързани новини