Тема: Войната на пътя

1 221

Карлос Контрера: Хубаво ще ловим родните джигити, а башибозука от Турция и Румъния по нашите пътища кога ще озаптим?

  • карлос контрера
  • турци
  • румънски шофьори
  • турски шофьори
  • катастрофи

Като цяло румънските и турските водачи смятат, че няма да бъдат санкционирани. Това очертава слабост в системата ни за пътен контрол

Карлос Контрера: Хубаво ще ловим родните джигити, а башибозука от Турция и Румъния по нашите пътища кога ще озаптим? - 1
Снимка: БГНЕС
Факти Факти
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

На 5 август в Държавен вестник се обнародват последните промени в Закона за движение по пътищата. Поредните промени, за които се твърди, че ще намалят пътно-транспортните произшествия, ранените и загиналите по пътищата... Дали ще се случи точно това предстои да видим на база числа.

Това пише във "Фейсбук" Карлос Контрера.

Всеки опит да се ограничат джигитите по пътищата е похвален. Опасенията са, обаче, че създаването на т.нар. "катаджийски хранилки", не решава проблемите на пътната безопасност, а просто пълни бюджета и то, ако те хванат.... След 3-6 месеца ще можем на база данни да коментираме дали промените са успешни. Под успешни имам предвид намаляване на установените нарушения, намаление на брой ПТП, съответно загинали и ранени.

Това, което ме притеснява е, че за пореден път не се идентифицира един голям проблем - движението на МПС с чуждестранна регистрация и извършваните от техните водачи нарушения. През лятото наблюдаваме колоните от румънски автомобили, част от които се насочват към нашето Черноморие, а други транзитно преминават към Гърция. За ден можем да изброим десетки, ако не и стотици нарушения на автомобили и камиони с румънска регистрация.

Симптоматично е, защото очевидно водачите им не се притесняват, че могат да бъдат санкционирани от българските власти. Поради това е ежедневие коли (леки и тежкотоварни) да се движат с превишена скорост, да предприемат маневри за неправилно изпреварване, да нарушават пътната маркировка, в т.ч. непозволени обратни завои, навлизане на нерегламентирани места в платното за насрещно движение и т.н. Хиляди, ако не и десетки хиляди автомобили от съседна Румъния влизат и излизат в/от България всеки ден. Прави впечатление, че с годините масовите нарушения продължават. Това значи, че като цяло румънските водачи смятат, че няма да бъдат санкционирани. Това очертава слабост в системата ни за пътен контрол.

Друг емблематичен пример са турските тежкотоварни превозни средства, които също се движат между Капитан Андреево и Калотина с множество нарушения - превишаване на скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство и прочие.

И двата случая въпросът е защо при непрекъснато увеличаващи се санкции и контрол по Закона за движение по пътищата тези две категории продължават да безчинстват по българските пътища? Една част от нарушенията и тежките ПТП са именно дело на представители на румънската и турската автошколи. И продължават по същия начин да се движат като моторизиран башибозук независимо какви глоби се променят и колко уж се затягал контролът. Очевидно системата ни допуска пробиви, които позволява на чужди граждани да не бъдат санкционирани за нарушенията си по българските пътища.

Именно този проблем създава усещането, че властта е слаба и нехае, когато не може лесно да ти прибере парите или свидетелството за управление на МПС. Затова и отправям писмено въпроси към МВР, Министерство на правосъдието и МВнР за изясняване на механизмите за санкциониране на чужди граждани, извършили нарушения на ЗДвП. Искам и отчетни данни за последните три години колко нарушения са установени, какви, колко са санкционираните и как. Ако ще се засилва контролът по пътищата, то правилата трябва да важат за абсолютно всички, иначе се обезсмислят и очаквания ефект няма да бъде постигнат!

България
Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 34 гласа.

Свързани новини