Огромна тапа, дълга над 3 километра, се образува на магистрала "Струма" в следобедните часове, в края на серията от почивни дни. Задръстването е в района на Кресна, като движението се осъществява изключително бавно. Силно натоварени са и второстепенните пътища в района.
Тапите в района на Кресна остават факт и в късния следобед. Колоната е дълга може би над 3 километра. Все така бавно продължава да се случва преминаването през тази така проблемна точка.
Задръстването се е образувало още около обяд, като оттогава поддържа постоянна дължина от около 3 километра. Освен натоварената магистрала, движението е затруднено и в самия град Кресна заради пешеходни пътеки и спиращи и тръгващи автомобили.
След преминаване на Кресна, в самото Кресненско дефиле, движението е спокойно. В района на Симитли също няма задръствания и тапи.
Шофьори, блокирани в колоната, изразиха своето недоволство. „Отвратително нещо е това. Не знам как може в 21-ви век“, коментира един от тях. Друг водач допълни: „Много зле, това не се търпи. Половин час седим, даже и повече“.
Някои от пътуващите са опитали да избегнат задръстването, тръгвайки по-рано, но без успех. „20 минути вече сме тука. Тръгнахме по-рано, но уви, няма как. Чакаме“, сподели жена зад волана. Според част от шофьорите, задръстването е неизбежно заради края на отпускарския сезон.
Междувременно в края на поредицата почивни дни движението в цялата страна остава засилено, което наложи въвеждането на извънредни мерки. Наред със засиленото полицейско присъствие, от 7 септември заработи и новата система за контрол на средната скорост чрез камерите на тол системата.
Първите резултати от мярката вече са ясни. За първото денонощие са засечени 3700 нарушения на скоростта. Данните показват, че само на 8 септември, в периода от 00:00 до 16:00 часа, са установени нови 1816 нарушения.
Най-много нарушители са засечени в следните участъци:
Северната скоростна тангента: 2816 нарушения
Пътят Дъбник – Телиш: 1102 нарушения
Отсечката Радиново – Цалапица: 859 нарушения
Сред шофьорите мненията за ефективността на мярката са разнопосочни. Професионалният шофьор с над 30-годишен опит Пене Пенев споделя, че въпреки камерите, продължава да става свидетел на агресивно поведение. „Вчера бях до Асеновград, Пловдив и по магистралата караме със 125, отзад просто те натискат, независимо, че имаше чужденци, но и българи, които бяха доста агресивни. Той ни изпревари, все едно че почти тръгваме да спираме. Значи, той караше със 170-180, при положение, че има вече засичане на тол камери“, разказа той.
Други водачи обаче се надяват контролът да има положителен ефект. „Малко на младите да им дойде акълът. Те са млади, буйни характери, карат бързо, мощни коли. Трудно, но дано се оправи, дано“, коментира Костадин Костадинов.
Според юристи обаче има неясноти в законовите разпоредби. „Не е определено как се изчислява точно средната скорост. Нямаме поправка в тези норми, които да касаят средната скорост и това също е един проблем, който може да доведе до последствие до отпадане на всичките фишове“, заяви адвокат Борис Малинов.
От „Пътна полиция“ отчитат първоначален положителен ефект от контрола.