Новата държавна инициатива за създаване на „Магазин за хората“ с минимални надценки предизвика разнопосочни реакции. Според правителството веригата ще предлага основни храни с до 10% надценка, с приоритет за българските стоки. Очаква се това да се случва в партньорство с Централния кооперативен съюз, както и онлайн. Първият обект ще заработи на територията на област Пловдив. Темата коментира в ефира на "Здравей, България" председателят на Асоциацията на млекопроизводителите Димитър Зоров.
„Не само аз съм привърженик, а въобще млечният бранш подкрепя тази стъпка. Ние виждаме в това нещо някаква алтернатива, някакъв коректив на пазара. Разликата в обикновените магазини и "този за хората" ще е една единствена - нивото на надценката. Така че ние не смятаме, че с тези магазини ще бъдат задоволени потребителските нужди, защото те ще бъдат по един-два в град, поне такива са намеренията, които слушаме. Дано се вдигне шум и потребителите да разберат истинските цени и надценките и къде са проблемите. Защото досега слушаме от най-различни икономически анализатори, които никога нямат нито един работен ден в реалното производство, как производителите са най-облагодетелстваните, а пък никой не иска да се занимава с производство и с животновъдство”, обясни Зоров. По думите му разчитат на отзвука, както е станало преди години с бензиностанциите, които са пуснали по-ниски цени.
Според него не става дума за политически интереси и не е възможно да се купуват гласове по време на избори в тези магазини.
„Всички привърженици на големите търговски оператори и техните лобисти търсят всячески под вола теле. Как ще купите гласове с по-ниски цени на стоките в магазина при положение, че на никой не е забранено да продава с такива надценки?”, попита той.