Цените в хотелите няма да се покачат с основание "преминаваме към евро". Когато се каже "искаме да повишим цената", трябва да се каже защо, нормално е повишение с 2-3%, но да се каже какво е направено във вашия хотел - боядисването не е причина, а смяната на матраци, технология на влизане в стаята, нови части - нещо което видимо е променило визията на хотела. Това заяви директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов в студиото на "Денят ON AIR".
Той подчерта, че голяма част от хотели 3 звезди вече са получили категоризация 4 звезди, тъй като има засилен интерес към по-луксозни продукти. Практика е на всеки три години да се правят осезаеми промени в хотелите, за да се привличат туристи.
"Турция направи голям гаф с увеличаването на цените - виждаме празни плажове, празни хотели. Ние се възползвахме от тази ситуация", заяви Драганов.
Едни от ценните клиенти, които сме привлекли са германците. Директорът на Института за анализи и оценки в туризма разкритикува хотелиерите, които поддържат заетост над 92%, защото е опасна, имало дори хотели с над 100% заетост, което се отразява на качеството на услугите. Гостът посочи като баланс 85-88% заетост. Все повече българите предпочитат all inclusive почивки.
"Ние предлагаме изключително качество. Имаме всички видове меса. В Турция слагат 20 вида сирена с еднакъв вкус - едното поръсено с чубрица, друго с червен пипер, трето с черен пипер. Много качествена храна предлагат нашите 4-5-звездни хотели. Хвърля се много храна, затова някои хотели минаха на ала карт. Става въпрос за тонове изхвърлена храна", каза още Румен Драганов. По думите му все повече българи предпочитат родното Черноморие пред ваканция в Гърция.
"Гърците ги побългарихме, започнаха да продават чадър и шезлонг. А при нас вече има шезлонг, барбарон на плажа срещу консумация на питие", даде пример Драганов.