Регистрацията на електрическите тротинетки ще започне най-рано след Нова година, прогнозира депутатът Андрей Рунчев и председател на парламентарната комисия по безопасност на движение по пътищата.
Общинските съвети имат четири месеца, за да изготвят собствени наредби, в които трябва да бъде упоменат начинът на регистрация, посочи бургаският депутат.
"Това означава, че всяка една от общините трябва да има такава наредба преди Коледа. Част от общините говорят, че искат една унифицирана система за регистрация, за да може когато се прави проверка и се осъществява контрол да се знае точно. Ако аз си регистрирам тротинетката в Бургас и карам примерно във Велико Търново или в Плевен, местните власти да знаят какво точно да гледат, за да осъществят контрол", каза Рунчев.
Забраната да се шофират тротинетките в тъмната част от денонощието породи най-голямо недоволство сред хората, които разчитат на този вид транспорт за придвижване до работа. Причината е, че през зимния период се стъмва много рано и реално електрическите превозни средства стават неизползваеми. Дали тази забрана подлежи на обсъждане, Андрей Рунчев коментира така:
"Законът вече е приет и той ще влезе в сила по начина по който са разписани разпоредбите. Но всяко законодателство може да бъде променяно според нуждите, ако се наложи".
Електрическите велосипеди не попадат в графата превозни средства, за които ще важат новите правила за регистрация и гражданска отговорност, коментира още Андрей Рунчев. По думите му те са по-малко опасни от тротинетките, чиято масова употреба доведе до тежки инциденти на пътя.
В България колелетата с двигател, които развиват до 25 км в час се третират, като обикновени велосипеди. Това е причината за тях да не важат новите рестрикции, които засягат електрическите тротинетки.