Въведе се средна скорост от 35 км/ч в градовете, а в извън населените места е 51 км/ч. Ако тези текстове влязат в сила, както са предвидени, българските шофьори ще имат три възможности. Това заяви пред медии в парламента председателят на Възраждане Костадин Костадинов по повод промените в Закона за движение по пътищата.
Единият вариант – караме с 35 км/ч в градовете и с 50 км/ч извън градовете. Вторият вариант е да си продадем колите и почваме да използваме влакове и автобуси. Третият избор, ако не искате да използвате влакове и автобуси, е да си купите кон – правите си каруца и се връщате в 18-и век. Тогава няма да има никакви жертви по пътищата, защото голяма част от българските шофьори ще ги сполети проклятието на Цвета Караянчева – ,,Оди пеш, бе“, коментира депутатът.
Много е трудно да се кара по автомагистрала Тракия през лятото с повече от 100 км/ч, просто защото тя е задръстена. На практика тя не отговаря на условията за магистрала в Западна Европа, но за съжаление отговаря на условията за магистрала в Турция, където магистралите са минимум с четири ленти, докато при нас са с три, допълни Костадинов.
Лидерът на Възраждане окачестви ситуацията като много тревожна, тъй като по думите му са предвидени 15 параграфа глоби, които не бяха гласувани през вчерашния ден.
Минималното увеличение е двойно, защото има глоби, които се увеличават тройно и четворно. Така например, ако карате с 60 км/ч, вместо с разрешените 51 км/ч, първата глоба започва от 500 лева. Ако за една година обаче направите второ подобно нарушение, втората глоба вече е 1000 лева, а при трето нарушение – книжката ви се отнема. Целта на този законопроект е да ограничи изцяло движението по пътищата, а от друга страна да пълни бюджета, защото държавата е фалирала, обясни пред журналистите Костадинов.
Според него с тези промени се извършва много сериозно покушение срещу движението по пътищата в България, уточнявайки, че средната скорост по принцип не е лошо предложение, но то работи там, където има развита магистрална мрежа.
Ние ще предложим да се забрани автомобилното движение, тогава няма да има нито един умрял човек по пътищата. Казвам ви честно. Защо досега не е хванат нито един от онези, които правят гонки нощно време по Околовръстното? Гонките в София всеки ги вижда и чува. Толкава ли е трудно, няма камери ли? Полицаите нощно време ги няма там, което означава, че се прави умишлено, каза още политикът.
Освен това, една от промените предвижда и минимум три метра разстояние между колите в града, което означава, че ще има постоянни задръствания. Просто няма да има движение в градовете. Това е бастистване на българските шофьори, ще има масови глоби и масови отнемания на книжки, предупреди Костадинов.
Той обяви, че от партията ще се опитат да съберат достатъчно гласове, за да подадат жалба до Конституционния съд, ако промените влязат в сила.
Ще се обърнем и с официално писмо до президента, тъй като е много по-лесно президентът да сезира Конституционният съд, ако ние не успеем да съберем нужния брой гласове, каза още народният представител.