„Има развитие в положителна посока. В последната година и половина българинът кара по-разумно. Има подобрение. Скоростта намаля, особено по магистралите. Забелязвам по-голямо внимание у водачите. Ремонтите са и с по-добра организация.“
Това заяви проф. Станимир Карапетков, председател на Съюза на независимите автотехнически експерти в България, в ефира на бТВ.
„За мен ролята на медиите и гражданската позиция за непримиримост е решаваща. Обществото вече е непримиримо“, смята той.
„Много хора говорят за безопасност, но въпросът с безопасността и разследването на ПТП има два аспекта: да предотвратим появата на произшествия и да намалим разследването. Санкциите невинаги водят до превенция, по-важното е да намалим сроковете за разследване. Трябва да се внесат точки квалификации в закона, за да се решава делото без много импровизации“, на мнение е експертът.
Относно законовите промени за вещите лица по делата за ПТП, Карапетков е на мнение: „Според мен се вкарват политически нюанси. Забелязвам, че една ПГ, ако предложи нещо добро, автоматично друга не го приема, защото не е предложена от тях. Липсва експертното начало. Да, политиците решават нашия живот, но нямат специални знания. Въпросът е дали имат чуваемост за експертите.“
„Имаме много добри експерти, на световно ниво. Не са достатъчни обаче. Нужно е обучение, да изравним методиките и всички да имаме едни критерии за достоверност. Министърът счита, че всички автоексперти трябва да държим изпити“, каза още той.
За задръстванията в Кресненското дефиле, проф. Карапетков допълни: „Всяко действие може да се разгледа като положително или негативно. Ако говорим за интересите на пешеходците, трябва да направим широка пешеходна пътека със светофар. Ако говорим за тези, които карат в трафика, в един момент се създава колона заради тази пътека, това не е решение. Единственото решение е или надлези като в Китай и Истанбул, или разширение на пътя.“