Съдържанието е обемно и ние препускаме по него. Преподаваме го бързо и повърхностно.
Сега учат като машинки 20-30 алгоритъма с частни уроци, а при интегрален изпит ще свикнат да разсъждават - това им трябва и в живота.
Това коментира във "Фейсбук" директорът на столичното 51-о средно училище "Елисавета Багряна" Асен Александров.
Българите сме с добро самочувствие. Хвалим се, че сме суперинтелигентни. На “Менса” сме били втори след Израел. След като в 80% от европейските страни има задължителна матура по математика и учениците се справят, ще се справят и нашите. Аз лично съм държал матура по математика. Едва ли от нашето поколение сме били толкова по-умни от сегашното.
Първо трябва да станат промените в учебните програми по математика. Те трябва да станат силно свързани с живота и да развиват логическото мислене. Матурата по математика трябва да измерва основни житейски проблеми, както трябва да пишеш грамотно. Става дума за вероятности, лихви, статистика. Трябва да можеш да разчиташ диаграми, графики. Ако видиш диаграма за изборната активност, трябва да можеш да прецениш от какъв порядък е харесването за политика или партията. Това са суперважни умения.
Трябва да можеш да изчислиш колко боя да си купиш, колко плочки за коридора да сложиш, да изчислиш колко кубически метра е стаята, за да знаеш какъв климатик да си вземеш. Искаш да пръскаш овошките с препарат срещу въшки. Там пише, че разтворът е 0,2%. Трябва да прецениш колко вода и колко разтвор да сложиш в кофата. При грешка единият вариант е да не подейства, другият – да прекалиш и да отровил дърветата.
В матурата ще има задачи, които трябва да могат да се решават от всички с амбиции за дипломата средно образование. Ако не можеш да намериш лицето на един правоъгълник, ако не можеш да изчислиш кубическите метри на стаята, не си готов за живота.
И още много други неща...