На прага на лятото - къде и какви ремонти се извършват и има ли Агенция „Пътна инфраструктура“ стратегия за справяне с войната на пътищата?
Отговорите на тези въпроси в студиото на „Тази събота и неделя“ дава председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.
Магистрала „Тракия“
„Ремонтите ще приключат в края на месец юни. Имахме среща с туроператорите, които ни помолиха да се избегне натоварването на пътуването към морето. Асфалтирането на магистрала „Тракия“ при Пловдив е приключило. Предстои поставянето на маркировка“, обясни шефът на АПИ.
„Всяка година ремонтите започват след празниците за Великден. Обикновено продължават около два месеца. Другият вариант е есенно време. Гледаме да не правим големи ремонти преди месеците с натоварен трафик. Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица. В Сливен до 30 юни ще приключи“, добави той.
АМ „Марица“
„За магистрала „Марица“ е проектиран обходът на Кресна. Вече има отчуждения. Очаква се през септември да започне строежът. Когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Надяваме се през 2030 година да е готов участъкът през планината. Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина. В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна“.
Магистрала „Хемус“
„През 2030 година ще бъдат готови всички участъци на магистрала „Хемус“ от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тези прословути тунели няма как да се избегнат задръстванията и сме направили най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. „Правешки ханове“ ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. „Топли дол“ е по-сложен тунел. Гражданите на Дерманци помолиха трафикът от участък едно на „Хемус“ да минава не през населеното място, а по обход. Сега проектираме такъв“, каза той.
Проблемните участъци и мерки срещу катастрофите
„Много от пътищата се планират за ремонт, но от идеята до строителството може да отнеме 5-6 години. Плевен – Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Мездра – Ботевград, докато не бъде завършен, не може да се започне строителство (на Плевен – Луковит – бел. ред.)“, допълни Йордан Вълчев.
„Институциите трябва да работят заедно. Ако караш с превишение на скоростта от 12 километра, в момента не могат да те глобят, защото законът не позволява. 9 километра имаш толеранс, както и три километра от измерващи фигурата. Организираме кампания и нашите кантари на тол-а ще могат да измерват претоварванията и да глобяват със законовите промени“.
„Оставката ми е най-лесното нещо. За да се свърши работата, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа“, посочи още шефът на АПИ.