Извозване с репатрак за близо 900 лева повдигна въпроса кой и как регулира услугата у нас. Става въпрос за катастрофа на магистрала „Тракия” от вторник, при която автомобил се вряза в мантинела. Според потърпевшите - те повикали репатрак, който им обявил цена за изминат километър, но на място се оказало, че услугата ще струва 860 лева. Твърдят още, че не им е бил издаден и връчен касов бон. От Комисията за защита на потребителите се самосезираха по случая.
Пред NOVA застанаха и потърпевшите, и управителят на сочената за нелоялна фирма.
„Човекът ми каза, че струва 1,50 на км. Дойде на място и взе колата. В репатрака го попитах колко ще струва. Той ми обяви 900-960 лв. Заявих му, че това са много пари и го помолих да свали на 800 лв. Мъжът се съгласи. Когато попитах за фактура или касов бон за тази сума, ми обясни, че трябва да начисли 20% ДДС. Съгласих се, защото няма друг начин, освен да платя кеш. Защото аз просто не мога да платя 960 лв. за услуга, която струва максимум 200 лв.”, каза потърпевшият Стилиян Пеев.
„При обаждането казах на момчето, че не мога да дам цена, защото не знам в какво състояние е колата. Обясних му, че на място ще говорим за цената. При липса само на гума мога да взема 300 лв. При цялата смачкана кола сме преценили, че струва това с крайното ДДС. Бончето е изкарано, след като съм се прибрал”, коментира управителят на репатриращата фирма Никола Йорданов.