1 606

Най-високите мита за автомобили идва от Брюксел, а не от Белия дом

  • bmw
  • брюксел
  • белгия
  • белия дом
  • сащ
  • мита
  • екология

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе остро атакува политиките на Брюксел

Най-високите мита за автомобили идва от Брюксел, а не от Белия дом - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС
Милена Богданова Милена Богданова Автор във Fakti.bg

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципсе остро атакува политиките на Брюксел. Той казва, че забраната за двигатели с вътрешно горене застрашава цяла индустрия. А с наказателните тарифи срещу Китай, Брюксел игнорира глобалните зависимости. Настоящата политика на ЕС е „катастрофа“.

Ципсе изрази оптимизъм, че преговорите за тарифите със САЩ бързо ще стигнат до заключение, пише германското издание Welt. „Сигурен съм, че ще има резултат, с който можем да се справим“, каза мениджърът в Мюнхен. Той все още вижда възможности за модела, предпочитан от германската автомобилна индустрия, за компенсиране на вноса и износа от САЩ.

САЩ и ЕС в момента преговарят за нови тарифни правила. Администрацията на Доналд Тръмп оказва натиск върху Европа с 25-процентна тарифна надбавка за автомобили. Белият дом иска преговорите да приключат до края на месеца.

За BMW клиринговият модел би означавал широко освобождаване от тарифи, тъй като BMW също изнася от САЩ за останалата част от света. Ципсе също така посочи, че американският завод на баварската компания в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 автомобила годишно и вече представлява половината от продаваните превозни средства в САЩ. Следователно BMW определено би бил по-малко засегнат от чистите вносители. Volkswagen и Mercedes също предпочитат този модел и лобират пред американската администрация за него. Mercedes дори обяви, очевидно в подкрепа на тази позиция, че в бъдеще ще произвежда и GLC в САЩ.

„Европа се движи – това е добре“, каза Ципсе за преговорите със САЩ. Идеята за налагане на собствени ответни тарифи срещу САЩ за щастие е в упадък. „Това би довело само до тарифна спирала, която вреди и на двете страни“, каза той.

В същото време Ципсе остро атакува тарифната политика на Брюксел. „Най-високата тарифна ставка в нашата индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом“, каза роденият в Мюнхен, визирайки 31-процентните наказателни тарифи върху вноса от Китай.

Тези тарифи на ЕС засягат и автомобилите, които BMW произвежда в Китай и изнася за Европа, каза Ципсе. „Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании работят в световен мащаб“, каза 61-годишният мъж. ЕС трябва да вземе предвид, че икономиката е зависима от Китай в много области.

Ципсе отново се обяви ясно срещу постоянната забрана за двигатели с вътрешно горене за нови автомобили в Европа, която е планирана да влезе в сила през 2035 г. „Настоящата система е катастрофа“, коментира Ципсе регламента, предназначен да защити климата. Забраната за двигатели с вътрешно горене застрашава европейската автомобилна индустрия и ще продължи да пречи на европейските автомобилни производители да инвестират, предупреди той.

Ципсе изрази увереност, че този регламент ще бъде отменен най-късно до 3 години, защото е просто твърде скъп. Вместо да разглежда само емисиите от ауспуха, Брюксел ще трябва да разгледа целия жизнен цикъл - от суровините през производството до експлоатацията и обезвреждането. Такъв нов регламент би бил от полза за BMW, тъй като компанията инвестира в устойчивост и се вижда пред конкурентите си.

Ципсе отново призова да се обмислят алтернативи на дизеловия дизел с ниски емисии на CO₂, като например тези, смесени с електрически горива. Това е логично и защото употребяваните автомобили с двигател с вътрешно горене ще бъдат по пътищата още дълго време. Той също така защити продължаващото развитие на водородната технология от BMW.

Ципсе твърди, че геополитиката прави използването на водород неизбежно в средносрочен план: водородът е единствената технология, която Европа може да използва, за да постигне самодостатъчност. Континентът обаче остава зависим от азиатските доставчици на батерии. Това увеличава глобалната зависимост – в допълнение към зависимостта от полупроводници и суровини, например.

Следователно Европа при никакви обстоятелства не трябва да участва в търговски войни, а трябва да демонстрира дух на сътрудничество – не само със САЩ, но и с Китай. „Изключването на водорода от уравнението би било грешка“, предупреди Ципсе. Технологичният неутралитет означава устойчивост. Европа не трябва да става 100% зависима от каквато и да е технология, каза той, визирайки технологията на батериите, която досега е била предпочитана от политиците и големи части от индустрията. Това също говори в полза на „технологичния неутралитет“ в регулирането.

Също така е нереалистично да се очаква потребителите да спазват настоящите разпоредби. „Не можете да си поставите регулаторна цел и да мислите, че тя ще се случи“, каза Ципсе. Потребителите обръщат голямо внимание на цените – включително разходите за поддръжка. Това забавя прехода към електрически автомобили. Продажбите на електрически автомобили в момента отслабват в световен мащаб.

Ципсе също предупреди, че предвид настоящата германска енергийна мрежа, в обозримо бъдеще ще бъде възможно да се захранват електрически само половината от автомобилите. Разширяването ще отнеме три до четири десетилетия.

В момента BMW преобразува фабриката си в Мюнхен в специализирана фабрика за електрически автомобили. Изгражда се и нов завод, предназначен изключително за електрически автомобили. Останалите около 30 завода на групата по целия свят ще продължат да произвеждат двигатели с вътрешно горене – включително тези в САЩ. На IAA BMW планира да представи нов средноразмерен SUV, iX3, който е предназначен да демонстрира електрическото бъдеще на групата.

Германия
Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.

Свързани новини