1 944

Германската автомобилна индустрия почива на лаврите си твърде дълго

  • оливер блуме
  • volkswagen
  • германия
  • икономика
  • коментар
  • автомобили

Блуме: Твърде късно осъзнахме, че светът се променя изключително бързо и динамично

Германската автомобилна индустрия почива на лаврите си твърде дълго - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС
Милена Богданова Милена Богданова Автор във Fakti.bg

Германската автомобилна индустрия твърде дълго разчиташе на успехите си и „почиваше на лаврите си“, пропускайки момента, в който започнаха бързите промени на световния пазар. Това мнение изрази в интервю за вестник Süddeutsche Zeitung главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Оливър Блумe.

„Твърде дълго почивахме на лаврите си. Нашият бизнес модел от десетилетия е бил да проектираме и произвеждаме тук за целия свят. Твърде късно осъзнахме, че светът се променя изключително бързо и динамично“, каза Блумe.

Според него, германската автомобилна индустрия не е успяла да разпознае навреме тенденцията към променящи се предпочитания на автомобилните ентусиасти, когато сложният софтуер и електрическите двигатели започнаха да играят основна роля. За Volkswagen това направи ситуацията критична, тъй като групата се сблъска с „мащабни софтуерни проблеми“ и изостана значително от конкурентите си в посрещането на променящите се изисквания на клиентите, каза Блумe.

За да коригира ситуацията, Volkswagen планира да съкрати 35 000 работни места до 2030 г. и да увеличи инвестициите в софтуер. Отделът, който се занимава със софтуер, е основно преструктуриран; През следващите две години концернът планира да пусне на китайския пазар 30 нови модела, които ще се конкурират с китайските автомобили по отношение на цена и ниво на внедряване на технологични иновации. През това време компанията очаква да започне производството и на първите си електрически автомобили в бюджетния сегмент.

Плановете на Volkswagen са възпрепятствани от тарифната политика на Вашингтон, която заплашва да намали конкурентоспособността на германските продукти в САЩ. Според Блумe, компанията води директни преговори с Министерството на търговията на САЩ за минимизиране на митата върху вносните продукти и планира значително да увеличи инвестициите в американския бизнес в близко бъдеще.

Говорейки за германската икономика като цяло, Блумe критикува подхода на съвременното поколение германци към работата и свободното време. „Защо живеем толкова добре в Германия?“ Миналите поколения не са следили работното време; шест дни в седмицата беше стандартът. „Днес задачата на нашите поколения е да не пропилеят високия стандарт на живот и да развият постижения, което е невъзможно с 20-часова работна седмица и работа само от вкъщи“, каза той. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen, Германия трябва „целенасочено да затегне колана“, за да има „добри перспективи за създаване на нови бизнеси“.

Германия
Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 13 гласа.

Свързани новини