Британският автомобилен производител Jaguar Land Rover (JLR) ще спре доставките на своите продукти за САЩ, съобщава вестник The Times. Решението е със срок един месец и влиза в сила от 7 април.
Компанията, собственост на индийската Tata Motors от 2008 г., доставя около 100 000 свои коли годишно в САЩ - една четвърт от общия обем на производството. Пазарът в САЩ е най-големият за JLR, с продажби, достигащи 30 млрд. паунда (38,7 млрд. USD) годишно, като 6,5 млрд. паунда (8,4 млрд. USD) идват от клиенти в САЩ.
По всяка вероятност ръководството на JLR планира по-нататъшни стъпки, оценявайки дали компанията може да си позволи значително да увеличи цените на своите продукти в САЩ, прехвърляйки тежестта на тарифите върху купувачите. Наличностите на компанията от вече доставени в страната превозни средства, които не трябва да бъдат облагани с мита, може да са достатъчни за следващите няколко месеца. Отговорът на настоящата ситуация може да бъде и намаляване на маркетинговите разходи или агресивна борба за купувачи на други големи пазари - Китай, Великобритания и континентална Европа.
На 2 април, коментирайки решението на Белия дом, Jaguar Land Rover публикува кратко изявление на уебсайта си, в което подчертава, че нейните премиум модели автомобили остават привлекателни по целия свят. "Нашият бизнес е устойчив и свикнал с променящите се пазарни условия. Нашите приоритети сега са да работим за нашите клиенти по целия свят и да предприемем необходимите мерки във връзка с новите търговски условия на американския пазар", отбеляза тогава компанията.