1 264

Близо 350 нарушения в 1000 проверени търговски обекти в зимните курорти

  • нап
  • проверка
  • заведения
  • ресторанти
  • нарушения

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка

Близо 350 нарушения в 1000 проверени търговски обекти в зимните курорти - 1
Снимка: БГНЕС
Антония Симеонова Антония Симеонова Автор във Fakti.bg

От 3 януари, когато стартира зимната контролна кампания, до момента, НАП провери над 1000 търговски обекта. Контролните действия в планинските ни курорти ще продължат до края на сезона. Установено е, че общо 350 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово не са отчитали приходите си коректно.

Нарушенията, които са разкрили фискалните инспектори, са:

* неиздаване на касови бележки;

* разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата;

* документи за продажба, неотговарящи на изискванията;

* погрешно начисляване на ДДС, което за ресторантьорите от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години.

Заради констатираните нарушения, на 332 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, 36 предстои да бъдат санкционирани, а 44 от проверените търговски обекта подлежат на запечатване.

В рамките на контролната кампания данъчните инспектори са извършили т.нар. „явно наблюдение“, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на няколко дни са присъствали в заведението или хотела. Така фискалните контрольори са проследили постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби.

В 176 от ресторантите проверяващите са констатирали некоректно отчитане на ДДС от 9% вместо 20%. В 49 от проверените търговски обекти на клиентите не е издадена касова бележка. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, което е основание за налагане на санкция, включително „запечатване на обект“

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

България
Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.

Свързани новини