Руските производители на храни, изправени пред висок обменен курс на рублата и буря на пазара, започнаха масово да отменят отстъпки и промоции, както и да намаляват асортимента. Големите производители на продукти за бебешки храни вече обявиха промени в продуктовите предложения.
Вестник „Комерсант“ пише за промените на пазара на дребно с храни, позовавайки се на изявления на няколко компании. Компанията "Прогрес", която произвежда бебешки храни с марката "Фрутоняня", обяви оптимизиране на предлаганата гама от продукти. От 1 март, компанията отмени промоции и коригира продуктовата си гама, за да се съсредоточи върху производството на най-търсените артикули, с цел гарантиране на тяхната наличност.
Подобни мерки за отказ на промоции и отстъпки бяха въведени от Campina, която произвежда кисело мляко с марката Fruttis и смеси за бебешка храна Friso.
Производителите на храни отказват отстъпки за партньори поради резкия спад на руската рубла, прекъсвания в доставките на суровини и опаковки, които са причинени от налагането на санкции.
Някои компании вече предупредиха търговците на дребно за предстоящо увеличение на цените средно с 15% заради по-високите цени на опаковките, суровините и доставката на стоки.