AMG е майстор в персонализирането на автомобили от повече от четири десетилетия, дълго преди официалното му придобиване от Mercedes-Benz. Едно от тези изключително редки ранни творения в момента очарова публиката в музей в САЩ, предлагайки поглед към корените на марката. Моделът 300 GD от 1983 гoдина е акцентът на изложбата „Totally Awesome“ в музея Petersen в Лос Анджелис, посветена на емблематичните автомобили и културата на 80-те и 90-те години. Автомобилът принадлежи на Patina Collective от Флорида, група от отдадени ентусиасти на Mercedes, които случайно открили G-Wagon преди около четири години.
Докато повечето от тези силно ограничени AMG G-Class са предназначени за заможни клиенти в Близкия изток, този конкретен кабриолет е поръчан от неочаквана фигура: тенис легенда от 80-те години Иван Лендл. Както Лендл разказва във видеоклип в YouTube канала на Patina Collective, Mercedes е един от неговите спонсори по това време. По време на посещение в компанията той бил заинтригуван от прототипа на G-Wagon, но не харесал дизайна на предната част. В неформален разговор с представител на Mercedes той попитал дали е възможно да се монтира предната част от обикновен пътнически автомобил. Този прост въпрос го отвел до AMG, където 300 GD претърпял цялостна трансформация.
Всъдеходът е оборудван с емблематичните фарове и решетка от седан W116 S-Class, допълнени от AMG брони и пълен комплект елементи по каросерията. Персонализацията се продължава скомплект BBS джанти, специално изработени сини кожени седалки Recaro и уникална боя по поръчка. Лендл кара колата в продължение на десетилетие, като дори я взема със себе си, когато се премества в Кънектикът. В епоха, в която дори стандартният G-Wagon е рядкост в САЩ поради липсата на официален внос, неговата уникална, модифицирана от AMG версия е истински шедьовър.
За разлика от днешните свирепи AMG G63, това ретро творение дава предимство на стила пред скоростта. Неговият 3,0-литров шестцилиндров дизелов двигател е останал непроменен от екипа в Афалтербах, произвеждайки скромните 87 конски сили. Това води до бавно ускорение от 0 до 100км/ч за почти 25 секунди, доказвайки, че в този случай колата е била по-скоро за показ.