756

Ferrari няма да забави втория си електромобил… просто защото той не съществува

  • ferrari
  • ev
  • електромобил

Планове за такъв модел не е имало

Ferrari няма да забави втория си електромобил… просто защото той не съществува - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Дългоочакваният момент за представянето на първия изцяло електрически автомобил на Ferrari наближава с бързи темпове, което бележи коренна промяна за легендарната марка. Първото публично представяне на модел на Maranello без двигател с вътрешно горене е насрочено за 9 октомври, което съвпада с Capital Markets Day на марката. Дебютът обаче ще бъде събитие, състоящо се от няколко фази. Той ще започне с представянето на „технологичното сърце“ на автомобила, последвано от представяне на „визията и усещането на концепцията за интериорния дизайн“ в началото на 2026 година, като пълното и окончателно представяне е насрочено за по-късно същата година.

Междувременно спекулациите около втория електромобил на Ferrari са в разгара си. Доклад на Reuters от юни твърдеше, че вторият изцяло електрически модел е бил отложен не веднъж, а два пъти, уж поради „нулево търсене“. Позовавайки се на анонимни източници, информационната агенция предполага, че този втори електромобил няма да се появи преди 2028 година. Въпреки това, главният изпълнителен директор Бенедето Виня вече излезе с категорично опровержение на тази слух, като посочи, че въпросният продукт дори не съществува официално.

По време на пресконференцията за финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 година главният изпълнителен директор на Ferrari изясни официалната позиция на компанията: „Никога не сме говорили за втори или трети електромобил“. Този логичен отговор ефективно неутрализира спекулациите за забавяне, тъй като продукт не може да бъде отложен, ако никога не е бил обявен. Въпреки че вътрешните процеси на разработка са различен въпрос и моделите редовно се отлагат или забавят, в този случай Ferrari не е противоречила на нито едно от своите публични изявления.

За момента главният изпълнителен директор е „много уверен“ в търговския успех на първия електромобил на Ferrari, като подчертава, че няма „нито един час забавяне“ в неговото разработване. Виня разкри, че наскоро е имал възможност да кара прототип на писта и изрази огромното си вълнение от „предстоящото пускане на пазара“. Макар да не даде повече подробности, забелязването на тестови прототипи, използващи каросерии на Maserati Levante, подхрани спекулациите, че новата кола може да не е чисто суперкола, а по-скоро високопроизводителен гранд турер, макар и не непременно SUV.

Дългосрочната стратегия на Ferrari за задвижващите системи остава непроменена, като целта е до 2030 година електромобилите да съставляват 40% от годишните продажби на марката. Останалите 40% ще бъдат хибриди, а последните 20% – автомобили с чисти бензинови двигатели. Компанията също така потвърди ангажимента си към почитаемия V12 двигател, обещавайки да го запази в производство, докато това е законно възможно. Въпреки че вече не се използва във флагманския модел на Ferrari, дванадесетцилиндровият двигател продължава да се използва в SUV Purosangue и новия 12Cilindri, като се очаква да задвижва бъдещите специални модели от серията Icona в своята атмосферна 6,5-литрова версия.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини