1 267

Tesla се сбогува с Model S и Model X в Европа

  • tesla
  • model s
  • model x
  • model y
  • model 3

Дали това е временна мярка до пристигането на новия модел или нова стратегия, предстои да разберем

Tesla се сбогува с Model S и Model X в Европа - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

За любителите на електромобили в Европа, които се надяват да поръчат нова Tesla Model S или Model X, се появи неочаквана, но значителна промяна: американският автомобилен производител тихо премахна опцията за директна конфигурация на двата си луксозни флагмана от европейските си уебсайтове.

Преди това потенциалните купувачи, които посещаваха онлайн портала на Tesla, можеха да персонализират своя Model S или Model X, като избираха цвят, джанти, интериорни облицовки и спецификации на задвижващия механизъм чрез цифров конфигуратор. Тази функция вече липсва. Вместо бутон „Поръчай сега“, на клиентите в ключови пазари като Германия, Обединеното кралство, Норвегия и Франция вече се предлага само опция „Разгледай наличностите“, която ги насочва към предварително сглобени автомобили.

Tesla се въздържа от официално обяснение за тази промяна, което подхранва значителни спекулации. Основната причина обаче изглежда е свързана с продажбите на тези премиум модели. Някога символи на електрическата революция, Model S и Model X сега съставляват незначителна част от глобалните доставки на компанията. През второто тримесечие на тази година Tesla достави над 373 000 автомобила Model 3 и Model Y по целия свят. В ярък контраст с това, продажбите на Model S и X бяха преместени в категорията „Други“ заедно с Cybertruck, като общо възлизат на едва 10 394 бройки в световен мащаб.

Разликата става още по-ясно изразена, когато се разгледа европейският пазар. В Германия, най-големият автомобилен пазар на континента, цифрите са особено показателни: само 58 нови седана Model S и 59 SUV-а Model X са регистрирани през първите шест месеца на годината. През същия период Tesla е продала значителните 6305 бройки от по-компактния си SUV Model Y. Когато най-скъпите продукти на дадена компания се продават в съотношение над 50 към 1, преоценката на стратегията от страна на автомобилен производител, фокусиран върху масовото производство, едва ли е изненадваща.

Бъдещето на тези електрически автомобили на европейския пазар остава неясно. Това спиране на новите поръчки може да представлява временна стратегия, насочена към ликвидиране на съществуващите запаси от моделите преди обновяването, преди евентуалното въвеждане на актуализирани, потенциално по-скъпи версии, които вече са пуснати в Северна Америка. От друга страна, предвид значително ниските продажби, това може да означава по-трайно оттегляне от европейските пазари, където по-достъпните и ориентирани към обема Model 3 и Model Y безспорно доминират присъствието на Tesla.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.

Свързани новини