Opel значително подобрява опциите за задвижване на популярните си модели Astra и Astra Sports Tourer. Сега се пуска усъвършенствана plug-in хибридна система, която осигурява леко повишена обща мощност от 196 к.с.. Повишената производителност на системата се дължи на 1,6-литров турбо бензинов двигател, който допринася с 110 kW (150 к.с.), съчетан с електрически мотор, който сега генерира 92 kW (125 к.с.), което е увеличение спрямо предишните 81 kW. Комбинираният максимален въртящ момент за тази конфигурация е значителните 360 нютон метра.
Важно ново допълнение е електрифицираната седемстепенна трансмисия с двоен съединител. Тя е специално проектирана да управлява безпроблемно повишената мощност на plug-in хибрида. Тя директно замества излизащата от употреба шестстепенна трансмисия, обещавайки не само по-плавно превключване на предавките, но и значително подобрение в цялостния комфорт при шофиране, според производителя.
Освен трансмисията, друго важно техническо подобрение е свързано с батерията. Astra вече разполага с изцяло нов акумулатор с капацитет 17,2 kWh, което е значително подобрение спрямо предишните 12,4 kWh. Това съществено увеличение удължава чисто електрическия пробег на компактните модели с впечатляващите 26 километра, достигайки до 83 километра с едно зареждане, съгласно цикъла WLTP. Тази подобрена електрическа автономност означава, че по-голяма част от ежедневните пътувания до работа и градските пътувания могат да се извършват без вредни емисии. Същевременно общите данни за консумацията на автомобила са оптимизирани, като Opel посочва комбинирана консумация на електроенергия от 12,7-13,1 kWh на 100 километра и консумация на гориво от 2,2-2,4 литра на 100 километра.
По отношение на динамичните характеристики, обновените модели Astra се представят достойно в сегмента на компактните хибриди. Astra хечбек ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди, а вариантът Sports Tourer постига същото ускорение за 7,7 секунди. И двата модела имат максимална скорост от 225 км/ч.