970

Хибридният Corvette вече се продава в Европа, но с огромна надценка и по-ниска мощност

  • chevrolet
  • corvette
  • e-ray

E-Ray струва близо два пъти повече отколкото в родината си

Хибридният Corvette вече се продава в Европа, но с огромна надценка и по-ниска мощност - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Chevrolet Corvette E-Ray наскоро отбеляза европейския си дебют на престижния Goodwood Festival of Speed, като направи демонстрационни карания по емблематичното изкачване на хълма. Важно е да се отбележи, че това стана с конфигурация с дясно кормило, което е ключово условие за постигане на успех на британския пазар и функция, която липсваше до появата на поколението C7, което отстъпи място на настоящото C8.

На пръв поглед цената на E-Ray във Великобритания изглежда донякъде конкурентна: 153 440 лири за купето и 159 230 лири за кабриолета. За сравнение, Porsche 911 Carrera 4 GTS hybrid – 144 400 лири. При по-внимателно разглеждане на цените на E-Ray в САЩ обаче се забелязва значителна разлика, която прави европейското предложение да изглежда далеч по-малко изгодно. При текущите обменни курсове цената на купето във Великобритания от 153 440 лири се равнява на приблизително 208 065 долара, докато E-Ray се предлага в Америка за само 108 795 долара. Това прави американската версия с около 40% по-евтина от 911 C4 GTS на родния си пазар, а дори и предстоящият ZR1X се очаква да се движи около 190 000-200 000 долара на вътрешния пазар.

За да се направи по-справедлива оценка, трябва да се признае, че ценообразуването е по-сложно. Американският долар в момента преживява период на слабост спрямо британската лира, а повечето щати в САЩ налагат данък върху продажбите на автомобили, който не е включен в препоръчителната цена на производителя. Освен това, E-Ray се предлага в САЩ в версии 1LZ, 2LZ (114 295 долара) и 3LZ (119 745 долара), докато на европейските купувачи се предлага изключително най-високата версия 3LZ. Но дори и след като се отчетат тези фактори, заедно със значителните инженерни разходи, свързани с преустройството за дясно управление – които не важат за континентална Европа, където E-Ray също е непропорционално скъп – европейските цени остават определено премиум предложение.

Разликата в цената се усилва от една фина, но забележима разлика в мощността. Както в САЩ, така и в Европа E-Ray е оборудван с 6,2-литров V8 двигател, задвижващ задните колела, допълнен от електрически мотор в предната част, задвижващ предните колела. Въпреки това, комбинираната мощност на европейската версия е 635 к.с, докато дилърите на Chevrolet в САЩ рекламират колата си като произвеждаща 655 к.с.. Това незначително намаление на мощността, съчетано със значително по-високата цена, представлява по-малко мощно и по-скъпо предложение за европейските ентусиасти.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.

Свързани новини