Като убедително доказателство за издръжливостта на електрическите автомобили, Дейвид Бленкъл от Санта Круз, Калифорния, е изминал невероятните 250 000 мили (403 000 км) със своя Ford Mustang Mach-E Premium през последните три години. Този забележителен пробег директно опровергава скептицизма на критиците на електромобилите, които твърдят, че електрическите модели не могат да издържат на тежките условия на дългосрочна употреба толкова ефективно, колкото своите колеги с двигатели с вътрешно горене.
Бленкъл, който управлява частна автомобилна услуга, посвещава средно 12 часа дневно на своя черен Mustang Mach-E. Освен платените си транспортни услуги, той предлага безплатни превози на военни ветерани и техните семейства за срещи или посещения в национални гробища. Въпреки този натоварен и постоянен график, неговият Mach-E продължава да работи надеждно, без да среща значителни проблеми.
Строгите вътрешни тестове на Ford показват, че батерията на Mustang Mach-E е проектирана да издържи минимум 10 години, като целта е да запази 90% от първоначалния си капацитет след 160 000 км. Въпреки че автомобилът на Бленкле все още използва оригиналния си акумулатор, той продължава да постига впечатляващ пробег от до 290 мили (467 км) с едно зареждане. За зареждането си Бленкле предимно включва автомобила си през нощта у дома, като стратегически се възползва от по-ниските тарифи за електроенергия извън пиковите часове. В дни с по-дълги пътувания той понякога допълва зареждането си с бързо зареждане на обществени бързи зарядни станции с постоянен ток.
Ключов фактор, допринасящ за поддържането на доброто състояние на батерията, е старателната практика на Бленкле да ограничава редовно зареждането до 90% от пълния капацитет за ежедневна употреба. Този навик се препоръчва широко от много производители на електромобили като метод за запазване на дългосрочната цялост на батерията и удължаване на нейния общ живот. Този на пръв поглед незначителен навик, съчетан с дисциплинирания и последователен график за зареждане, безспорно е изиграл решаваща роля за поддържането на гладкото функциониране на Mach-E въпреки изключително високите изисквания към него.