938

Новата М5-ца вече се разхожда по „Ринга“

  • bmw
  • i5
  • m5
  • 5 series

Следващото поколение на популярния седан се очаква през 2027-ма

Новата М5-ца вече се разхожда по „Ринга“  - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Въпреки че настоящото осмо поколение на BMW 5 Series беше представено преди по-малко от две години, BMW вече се впуска в значително обновяване в средата на жизнения цикъл, като прототипите както на супер седана M5, така и на обикновената 5 Series бяха забелязани да преминават през строги тестове. Този агресивен график за обновяване се дължи на стратегическата промяна на BMW към дизайна „Neue Klasse”, който ще проникне не само в предстоящите електрически автомобили, но и в моделите с двигатели с вътрешно горене.

Обновеното M5, чийто официален дебют се очаква през 2027 година, ще се отличава с коренно променен външен вид, за да се гарантира единен дизайн в цялата гама на BMW. Стандартната 5-цасъщо ще претърпи подобна визуална промяна. Тази стъпка идва в момент, в който настоящото поколение G60 на 5 Series (и G90 M5) се адаптира към предстоящото появяване на производствените модели Neue Klasse, започвайки с новия iX3 на автомобилното изложение в Мюнхен по-късно тази година, базиран на концепцията Vision Neue Klasse X. През 2026 година Neue Klasse Sedan ще бъде пуснат на пазара като първият изцяло електрически модел от 3 Series. Докато тези нови електрически модели ще се произвеждат на специалната платформа Neue Klasse на BMW, обновените стилови елементи ще бъдат умело интегрирани в съществуващата модулна архитектура CLAR, използвана от настоящата 5 Series и M5. Този проактивен подход е особено важен, като се има предвид напливът на конкуренти, следвайки пазара на луксозни седани, включително изцяло новия, изцяло електрически A6 e-tron на Audi, неговия ICE-задвижван A6 и новия изцяло електрически ES90 на Volvo.

Зад специфичните за M5 джанти, сега обути с ориентирани към висока производителност летни гуми, се виждат уголемените спирачни апарати на супер седана. По страничния профил класическата извивка на Хофмайстер зад задните прозорци на пътниците остава отличителен елемент. Задната част на прототипа на M5 показва специално изработен спойлер и дифузьор, а за серийната версия се очаква дискретен спойлер. Характерната за пълноценните автомобили BMW M конфигурация с четири ауспуха допълва агресивния дизайн на задната част.

Във вътрешността на колата, BMW вече представи своята бъдеща естетика с пускането на „Panoramic iDrive”. Това революционно оформление на таблото ще доведе до преустановяване на познатия ротационен контролер iDrive, като ще направи място за обширен дисплей „Panoramic Vision” с пълна ширина в горната част на таблото, закрепен с изпъкнал 17,9-инчов централен сензорен екран.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини