Renault сключи споразумение с известната организация за защита на животните PETA, с което се ангажира да премахне кожата от интериора на своите автомобили до края на текущата година. Този ангажимент означава значителна промяна в стратегията на френския автомобилен производител за доставка на материали.
В публично изявление PETA похвали решението на Renault, като заяви, че то „доказва, че състраданието и иновациите могат да вървят ръка за ръка... Избирайки материали, които не са свързани с жестокост към животните, марката Renault допринася за изграждането на бъдеще, в което животните не се измъчват за лукс, а планетата се защитава за поколенията.“ Тази инициатива привежда Renault в съответствие с нарастващия брой автомобилни марки, които вече предлагат вегански варианти за интериора. Например, MINI предлага своя собствена алтернатива на кожата Vescin, която не е свързана с животни, докато производители като Opel, Tesla и Kia вече са прегърнали синтетичните заместители на традиционната телешка кожа. Polestar, от своя страна, използва изкуствена кожа като стандарт, въпреки че все още предлага кожа Bridge of Weir Nappa от устойчиви източници като опция за надграждане.
Важно е да се отбележи, обаче, че постигането на автомобил, който е напълно свободен от животински продукти, остава сложно предизвикателство. Дори марки, които се стремят към вегански интериори, могат да се сблъскат със скрити компоненти от животински произход. Например, MINI, въпреки алтернативите си без кожа, според информациите използва щраусови пера в процеса на довършване на лакобоядисването. В по-широк смисъл, обичайните автомобилни материали като каучукът, който се намира в гумите и различни компоненти на интериора, често съдържат животинска мазнина, а някои смазочни материали също включват съставки от животински произход. От друга страна, много луксозни марки, включително Rolls-Royce и дори по-масови марки, понастоящем не предлагат изцяло вегански варианти за интериора.