Китайският автомобилен производител Changan насочва вниманието си към европейския пазар, като дава сигнал за дългосрочен ангажимент, който включва планове за създаване на производствено съоръжение на континента. Тази стратегическа стъпка има за цел да подкрепи очаквания ръст на продажбите на компанията в региона, като утвърди присъствието ѝ в конкурентната европейска автомобилна индустрия.
Ник Томас, директор по маркетинг и продажби на Changan за Европа, подчерта тази ангажираност по време на скорошно събитие за тестово шофиране близо до Лондон, където представи електрическия SUV Deepal S07. „Ние сме категорично ангажирани да бъдем в Европа, да произвеждаме в Европа за Европа“, заяви Томас, подчертавайки намерението на марката да локализира дейността си. Той потвърди още, че компанията активно „работи по решения за местно производство тук“, като внимателно оценява потенциалните местоположения за предстоящия завод.
Макар Томас да се въздържа да посочи конкретен график за завършването на европейския завод, той посочи, че компанията е уверена в прогнозираните обеми на продажбите, като потвърди, че „вече сме в етап на планиране“. Този ориентиран към бъдещето подход предполага добре обмислена стратегия за извличане на полза от нарастващото търсене.
Changan, която вече е партньор на Ford в Китай, постепенно въвежда своя електрически SUV Deepal S07 на няколко ключови европейски пазара, включително Германия, Норвегия, Дания и Холандия, където цената му започва от около 45 000 евро. Европейската продуктова офанзива на компанията ще продължи по-късно тази година с пускането на модела Deepal S05, последван от Changan E07 през 2026 година, както беше обявено по време на събитие по пускането на пазара в Германия през март.
Автомобилният производител има амбициозни планове за своята европейска търговска мрежа, като целта е да се разшири от около 100 дилърства през 2025 година до внушително присъствие от над 1000 търговски обекта до 2030 година. Тази обширна мрежа ще подкрепи планираната гама от осем различни модела, демонстрирайки всеобхватно навлизане на европейския пазар. Специално за британските потребители Томас потвърди, че продажбите на Deepal S07 ще започнат тази година, като първите доставки се очакват през септември.
В световен мащаб Changan демонстрира значителни постижения през 2024 година, като се нарежда на 16-то място сред най-големите автомобилни производители в света с продажби над 2,2 милиона автомобила, според анализатора от бранша Фелипе Муньос. Международното присъствие на компанията също се разширява бързо; Томас съобщи, че Changan е продал 600 000 автомобила извън Китай през миналата година, с амбициозната цел да увеличи тази цифра до 1 милион единици през тази година.
Стратегическото навлизане на Changan в европейското производство отразява проактивния подход на други китайски автомобилни производители. Известни играчи като BYD и Chery вече са установили позиции на европейския пазар и, което е от решаващо значение, обявиха планове за локализирано производство в отговор на наложените наскоро от Европейския съюз мита върху електромобилите, произведени в Китай. BYD в момента строи завод за електромобили в Унгария, а Chery си сътрудничи с местния партньор в съвместно предприятие Ebro за производство на автомобили в Испания.